برآنیم اگر مصوبه ای پیوست فرهنگی ندارد، اجرایی نشود

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشاور وزیر در امور سیاستگذاری های کلان و توسعه فعالیت های فناورانه فرهنگی و هنری، رئیس کارگروه هنر و معماری کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران صبح امروز در گفتگو با رادیو جوان در خصوص ضرورت وجود  پیوست فرهنگی در تایید مصوبات گفت: هرکشوری به دنبال پیشرفت پایدار است؛  پیشرفتی که با شوک های مختلف اجتماعی،سیاسی ،فر هنگی دچار مشکل نشوند و ما نیز در کشور  برای رسیدن به این پیشرفت از فرهنگ کمک گرفته ایم و به دنبال پیشرفت و توسعه فرهنگ بنیان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه شناسان معتقدند، به عنوان مثال اگر بخواهیم دوشهر را به یکدیگر با پلی متصل کنیم این یک اتصال ظاهری است  درحالی که بسیاری مسائل را تحت تاثیر قرار می دهد.

از سوی دیگر در بحث گردشگری و توریسم با ورود گردشگر مسائل فرهنگی نیزمتاثر خواهد شد ،بنابراین همه این موارد این نکته را یاد آور می شود که مصوبات دولت در بخش های مختلف باید با رویکرد فرهنگی همراره باشدئ و پیوست فرهنگی یعنی تمام تاثیرات فرهنگی و پیامدهای فرهنگی از پروژه یا فعالیت مدنظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه چه نهاد یا ارگانی مسوول اجرایی شدن این پیوست است، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیرخانه ای به این منظور دایر کرده لست و فعالیتهایی را نیز از پیش در دستور کارخود داشته که انشاله این فعالیتها بیش ازگذشته خواهد شد وتوجه به این مهم بیشتر می شود.
دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به اینکه اجرای این مورد که هر مصوبه ای که اجرایی شود، نیاز به پیوست فرهنگی خواهد داشت ، از چه زمانی کلید خواهد خورد، عنوان کرد: این مصوبه قبلا هم بوده اما دولت محترم توجه جدی به این جریان دارد و انشاله تا چندماه آینده ساز و کاراجرایی آن نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی عملی خواهد شد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی در خصوص هدف اصلی این طرح خاطرنشان کرد: دو دیگاه در باره نقش فرهنگ وجود دارد، دیدگاه اول اینکه فرهنگ در گوشه ای به عنوان بخش فرهنگی برای پیشرفت کشور وجود دارد ،اما دیگاه دوم فرهنگ را پایه بخش های دیگر دانسته است، حال با شناخت این دیدگاه درمیابیم هدف اصلی این است که فرهنگ را زیربنای پیشرفت و توسعه کشور در همه ابعاد بدانیم.

محمد حسین ایمانی خوشخو در پاسخ به اینگه اگر قرار باشد مصوبه ای اجرایی شود و تایید پیوست فرهنگی را نداشته باشدچه اتفاقی می افتد ،گفت: در حوزه فرهنگ برآنیم که با عزم جدی  دولت  اگر مصوبه ای پیوست فرهنگی نداشته باشد، اجرایی نشود.

گزارش:نداجوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا