زنان ۴۰ تا ۶۰ سال مراقب وزنشان باشند

به گزارش سیناپرس، زنان میانسال با شاخص توده بدنی بالا یا دارای اضافه وزن باید تحت مشاوره برای حفظ وزن یا محدود کردن افزایش وزن به منظور جلوگیری از چاقی، بر اساس دستورالعمل های بالینی باشند. این دستورالعمل به تازگی توسط مرکز ابتکار خدمات پیشگیرانه زنان  WPSI  صادر شده و به زنان ۴۰ تا ۶۰ سال به طور خاص توصیه می کند وزن خود را در حد استاندارد نگهدارند.

دکتر آمی جی کانتور و گروهی از همکارانش طی مطالعات جدید خود یک مرور سیستماتیک برای بررسی شواهد در مورد اثربخشی و مضرات مداخلات رفتاری برای کاهش افزایش وزن و بهبود نتایج سلامت در میان زنان در سن انجام دادند.

طی این مطالعات زنان ۴۰ تا ۶۰ ساله چاق و افراد دارای وزن عادی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و داده‌ ها از هفت کارآزمایی تصادفی ‌سازی و کنترل ‌شده  در ۱۲ نشریه با ۵۱۶۳۸ شرکت ‌کننده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

محققان از نظر آماری تفاوت های مطلوبی را در تغییر وزن برای مداخلات مشاوره ای در مقابل گروه های کنترل در چهار دسته اصلی این افراد یافتند، در حالی که هیچ تفاوتی در یک کارآزمایی مشاوره ای و دو کارآزمایی ورزشی مشاهده نشد. یکی از دو مطالعه این تحقیقات، بهبود در معیارهای کیفیت زندگی را گزارش کرد. به گزارش سیناپرس، محققان در مطالعات خود به طور خاص موارد متعددی مانند افسردگی، استرس، مداخلات درمانی و سقوط و آسیب دیدگی در کنار ورزش را مورد تحلیل قرار دادند.

بر اساس این یافته ها، دکتر دیوید چلمو، از دانشکده پزشکی دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا در ریچموند، و همکارانش توصیه هایی برای مشاوره زنان میانسال ۴۰ تا ۶۰ ساله با شاخص توده بدنی طبیعی یا اضافه وزن ارائه کردند.

به گزارش سیناپرس،  مرکز ابتکار خدمات پیشگیرانه زنان به زنان میانسال با شاخص توده بدنی طبیعی یا اضافه وزن توصیه می کند برای حفظ وزن یا محدود کردن افزایش وزن، از خدمات مشاوره ای ورزشی و تغذیه پزشکی استفاده کنند. این مشاوره می تواند شامل بحث فردی در مورد تغذیه سالم و فعالیت بدنی باشد.

در خاتمه این مطالعات، پژوهشگران اعلام کردند اگرچه رویکرد بهینه را نمی توان از کارآزمایی های موجود تشخیص داد، اما مطالعات انجام شده، طیف وسیعی از مداخلات با مدت، فرکانس و شدت متفاوت، سودمندی با اهمیت بالینی بالقوه را نشان دادند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا