با هوندا Prologue الکتریکی آشنا شوید

به گزارش سیناپرس، هوندا با همکاری جنرال موتورز، محصول جدید الکتریکی شاسی بلند خود را با عنوان Prologue  معرفی کرده است.انتظار می‌رود که این محصول اساساً جایگزینی الکتریکی برای هوندا CR-V سایز متوسط باشد.

به باور متخصصان، این خودرو زیربنای Ultium جنرال موتورز را با شورلت بلیزر EV که اخیراً معرفی شده است، به‌علاوه کادیلاک لیریک و جی ‌ام‌ سی هامر بسیار بزرگتر به اشتراک خواهد گذاشت.

مشخصات پرولوگ احتمالاً مشابه مشخصات بلیزر است، یعنی بردی بین ۳۹۷ تا ۵۱۴ کیلومتر و حداکثر نرخ شارژ 190 کیلووات، سرعت شارژ تقریباً برابر با کیا EV6 و کاملاً  بالاتر از فولکس واگن است. Prologue با کارایی بالا و دارای ویژگی های موازی با بلیزر SS   با قدرت ۵۴۹ اسب بخاری نیز می تواند تحت برند Acura ارائه شود، که تحت قالب یک SUV الکتریکی معرفی شده است.

بررسی ظاهر و مشخصات فیزیکی دو خودرو نشان می دهد که اصلی ترین تفاوت بین بلیزر و پرولوگ در استایل آنهاست. به طور کلی هوندا بسیار محافظه کارتر از Chevy است و بدنه خارجی این خودرو با خطوط بسیار نرم تر و پیچیده تر طراحی شده است. این موضوع تا حد زیادی منعکس کننده طراحی پیش ‌نمایش هوندا  است، البته با جلوپنجره پایین ‌تر  و کوچک ‌تر که با CR-V مطابقت دارد.

به گزارش سیناپرس، این دو مدل احتمالاً در بخش های داخلی نیز متفاوت هستند. برای مثال، در جایی که بلیزر از صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 17.7 اینچی عریض بهره می‌برد، Prologue می‌تواند دارای تنظیماتی شبیه به سوپرمینی هوندا E با رابطی باشد که عرض داشبورد را پوشش می‌دهد. 

هوندا هنوز اطلاعاتی در رابطه با  طراحی داخلی این محصول ارائه نکرده است. با توجه به اینکه جنرال موتورز، بلیزر را به عنوان  یک محصول مقرون ‌به‌ صرفه و با حجم بالا در بازار خودروهای برقی قرار می‌ دهد که قیمت آن از حدود ۴۵ هزار دلار شروع می‌ شود، احتمالاً Prologue برای بازار پریمیوم طراحی شده است. این به این معنی است که قیمت این محصول ممکن است از حدود ۵۰ هزار دلار شروع شود.

اگرچه جنرال موتورز برنامه های خود را برای بازگشت به اروپا با طیف وسیعی از خودروهای برقی تایید کرده است، اما بعید است که Prologue در بریتانیا در دسترس باشد. 

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا