علائم فعلی آبله میمون متفاوت از شیوع قبلی است

به گزارش سیناپرس، به گفته محققان، برخی از علائم رایجی که بیماران توصیف کردند شامل درد در انتهای روده بزرگ و تورم آلت تناسلی است که با علائمی که در شیوع های قبلی توضیح داده شد متفاوت است. پژوهشگران توصیه می کنند که پزشکان عفونت آبله میمون را در بیمارانی که این علائم را نشان می دهند جدی بگیرند.

به گفته محققان، افراد مبتلا به عفونت تایید شده آبله میمون با تورم شدید آلت تناسلی یا درد شدید انتهای روده بزرگ باید برای بررسی مداوم یا درمان بستری شوند. همه ۱۹۷ شرکت ‌کننده در این مطالعه مردانی با میانگین سنی ۳۸ سال بودند که از این تعداد ۱۹۶ نفر همجنس ‌گرا، دوجنس ‌گرا یا سایر مردانی بودند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشتند.

همه بیماران با ضایعاتی در پوست یا غشاهای مخاطی که بیشتر در ناحیه تناسلی یا ناحیه مقعدی قرار داشتند، به بیمارستان مراجعه کردند. ۸۶ درصد از بیماران بیماری سیستمیک در کل بدن را گزارش کردند که شایع ترین علائم آن تب، تورم غدد لنفاوی و درد عضلانی بود.

برخلاف گزارش ‌های موردی موجود که نشان می ‌دهد علائم سیستمیک مقدم بر ضایعات پوستی هستند، ۳۸ درصد از بیماران پس از شروع ضایعات پوستی علائم سیستمیک داشتند، در حالی که ۱۴ درصد با مشکلات پوستی بدون علائم سیستمیک مراجعه کردند.

محققان خاطرنشان کردند : ضایعات منفرد و لوزه‌ های متورم قبلاً به‌ عنوان علائم معمول عفونت آبله میمون شناخته نشده بودند و ممکن است با شرایط دیگر اشتباه گرفته شوند. پژوهشگران اعلام کردند که بیش از یک سوم از شرکت کنندگان عفونت ایدز نیز داشتند و ۳۲ درصد عفونت مقاربتی داشتند. 

به طور کلی، ۱۰ درصد از شرکت کنندگان برای درمان علائم که بیشتر درد روده و تورم آلت تناسلی بود، در بیمارستان بستری شدند. با این حال، هیچ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری گزارش نشد و هیچ بیماری نیاز به مراقبت های ویژه بیمارستانی نداشت. گفتنی است که تنها یک چهارم بیماران با فردی مبتلا به عفونت تأیید شده آبله میمون تماس داشتند که احتمال انتقال توسط افراد بدون علائم را افزایش می‌ دهد.

به گزارش سیناپرس، محققان مطالعه گفتند که این یافته ‌ها انتقال بی‌ سابقه ویروس آبله میمون را در بین همجنس‌ گرایان، دوجنس ‌گراها و سایر مردانی که در بسیاری از کشورهای دیگر با مردان رابطه جنسی دارند، تایید می‌ کند. محققان در پایان افزودند: درک این یافته ‌ها پیامدهای عمده ‌ای برای ردیابی تماس ها، توصیه ‌های بهداشت عمومی و اقدامات کنترل کننده عفونت و قرنطینه مداوم خواهد داشت.

شرح کامل این مطالعه و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی BMJ منتشر شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا