بار کلمات را دست کم نگیرید

به گزارش سیناپرس، افرادی که به طور طبیعی از کلماتی مانند خوشحالی، شادی، هیجان و … استفاده می کنند، احتمالاً از سلامت جسمانی بهتری نیز برخوردار هستند. به باور روان شناسان، استفاده از طیف گسترده ‌تری از کلمات مثبت در شخصیت نیز منعکس می شود: افرادی که کلمات مثبت و شاد  استفاده می کنند برون ‌گرا، موفق ‌تر و وظیفه‌ شناس‌تر هستند. برعکس، کسانی که کلمات بیشتری برای احساسات منفی استفاده می کنند، سطوح بالاتری از روان رنجورخویی و افسردگی را گزارش  داده و همچنین احتمالاً در وضعیت سلامت جسمانی بدتری قرار دارند.

دکتر ورا واین، نویسنده اول این مطالعه، در این رابطه گفت: به نظر می‌ رسد زبان ما نشان ‌دهنده تخصص ما در حالت ‌های احساسی است که با آن راحت ‌تر هستیم. به نظر می ‌رسد بین روش ‌های مختلفی که می ‌توانیم یک احساس را نامگذاری کنیم و تعداد دفعات و احتمال اینکه آن احساس را تجربه کنیم، همخوانی وجود دارد.
این یافته ها بر اساس تحلیل روانی ۱۵۶۷ فرد مختلف به دست آمد و نتایج نشان داد زبانی که مردم از آن استفاده می کنند به وضعیت ذهنی آنها بازخورد می دهد. در حین این پژوهش مشخص شد، افرادی که از کلمات بیشتری در ارتباط با اندوه استفاده می کردند غمگین تر بوده و افرادی که از ترس صحبت می کردند ترس بیشتری داشتند.

به گزارش سیناپرس، با این حال، افرادی که از کلمات مختلف برای احساسات مثبت استفاده می‌کنند، نشانگرهای زبانی بیشتری از رفاه ذهنی نشان می‌ دهند. آنها عموما در مورد دستاوردها، فعالیت های اوقات فراغت و عضویت در یک گروه صحبت کردند.

پروفسور جیمز دبلیو پنبیکر، یکی از نویسندگان همکار در مطالعه فوق، گفت: این احتمال وجود دارد افرادی که تجارب ناراحت کننده تری از زندگی داشته اند، واژگان احساسات منفی غنی تری را برای توصیف دنیای اطراف خود ایجاد کرده اند. به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا