این جانور باستانی به نام رئیس جمهور اوکراین معرفی شد

به گزارش سیناپرس، دیرینه شناسان نام یک فسیل جدیدا کشف شده را ولودیمیر زلنسکی  گذاشتند. این حیوان که Ausichicrinites zelenskyyi نام دارد با ستاره های دریایی، خیار دریایی و خارپشت دریایی ارتباط نزدیکی دارد. این جانور  یک گونه از ستاره پر بود که امروزه به وفور در کف سنگی دریاها از استوا تا قطب یافت می شود.
پروفسور ماریوس سالامون، سرپرست این تیم مطالعاتی از دانشگاه سیلسیا در لهستان، طی بیانیه‌ ای در در این رابطه می ‌گوید: این فسیل فوق‌العاده سالم حفظ شده است.

به گزارش سیناپرس،  Ausichicrinites zelenskyyi 10 بازوی عظیم و حلقه ای از زائده های پنجه مانند در نزدیکی پای خود برای گرفتن سطح زیرین بستر دریا داشت.
سالمون اضافه می کند که این موجود به افتخار زلنسکی به دلیل شجاعت و شجاعت او در دفاع از اوکراین آزاد نامگذاری شده است.
ستاره‌های دریایی می‌ توانند رنگ‌ های دیدنی مختلفی داشته باشند، از قرمز تیره گرفته تا نارنجی و هر بازو می تواند تا یک پا طول داشته باشد. آنها در آب می نشینند، بازوهای خود را در معرض دید قرار می دهند و اجازه می دهند مواد مغذی که توسط جریان حرکت می کنند به سمت آنها بیایند.

به گزارش سیناپرس، ستارگان دریایی همچنین این توانایی را دارند که بازوهای خود را به روشی که برخی از مارمولک‌ ها می‌توانند دم خود را رها کنند، برای شکارچی انداخته و سر وی را گرم کرده و از مهلکه فرار کنند.

گونه نامگذاری شده با عنوان Ausichicrinites zelenskyyi حدود دو اینچ قطر داشت. بقایای تقریباً کامل آن در مکانی در مرکز غربی اتیوپی حفاری شد. اعتقاد بر این است که فسیل جدید اولین نمونه از بازسازی در یک ستاره دریایی است.
شرح کامل این مطالعه و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی انجمن سلطنتی Open Science ارائه شده است.