صور فلکی قوری و قاشق چای خوری را در آسمان رصد کنید

به گزارش سیناپرس، صور فلکی در واقع ماحصل ذهن و خلاقیت ذهنی انسان محسوب شده و دب  اصغر و اکبر و …. همگی تنها شبیه سازی های ذهنی ما از مجموعه ای از ستارگان و سایر اجرام آسمانی هستند.

این الگوهای  ساخته شده از ستارگان به طور رسمی به رسمیت شناخته نشده است. در اصل، هر کسی می ‌تواند تصویری را در آسمان بر اساس ذهن خود ایجاد کند، اما فقط آنهایی که واقعاً مرتبط هستند، جذابیت و شهرت پیدا می‌کنند..
طی شب های آینده صور فلکی خاصی قابل رویت خواهد بود که  شامل مجموعه ای از ستاره های شبیه قوری است.

به گزارش سیناپرس، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا شما تصویر و نمای آن را مرتب کنید، اما وقتی این کار را انجام دادید، الگوی به دست آمده کاملاً چشمگیر است.
دو ستاره که راس و قاعده غربی درب قوری را تشکیل می دهند، همراه با ستاره ای که پایه دهانه را مشخص می کند، کمان قنطورس اساطیری را تشکیل می دهند. آنها از شمال به جنوب، Kaus Borealis، Kaus Meridionalis و Kaus Australis نامیده می شوند. Kaus  به معنای کمان است، بنابراین در اینجا کمان شمالی، میانی و جنوبی را دارید.

اگر دوربین دوچشمی دارید، نگاهی به جایی بیندازید که انتظار دارید بخار خروجی از دهانه قوری را ببینید. این قسمتی از آسمان است که در آن می توانید تعداد زیادی اجرام در اعماق آسمان را ببینید.

موضوع فوق به این دلیل است که وقتی به فضا در این جهت نگاه می کنید، با قلب کهکشان راه شیری روبرو می شوید. در اینجا سحابی تالاب روشن  M8  و سحابی سه گانه کم نورتر  M20  را در بالای آن، همراه با خوشه های غنی متعدد و مناطق ابر ستاره ای بیشتر در شمال پیدا خواهید کرد.

به گزارش سیناپرس، در شمال شرقی (بالا سمت چپ) قوری یک ستاره کم نورتر و کوچکتر قرار دارد که به عنوان قاشق چای خوری شناخته می شود. اگرچه ممکن است به نظر برسد که قاشق چای خوری و قوری با هم عظمت یکی از صورت های فلکی آسمان شب را بی اهمیت جلوه می دهند، اما هدف آنها آسان تر کردن حرکت در اطراف چیزی است که در غیر این صورت از نظر بصری گیج کننده است.

مترجم: ناصر پورقدیمی