سرمایه گذاری بیل گیتس روی نسل جدید سیستم های سرمایشی

به گزارش سیناپرس، بیل گیتس، میلیاردر و یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، یک استارتاپ تهویه مطبوع را با هدف حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی و تولید آلاینده به ثبت رسانده است.

بر اساس گزارش های موجود، صندوق سرمایه‌ گذاری فناوری پاک گیتس، Breakthrough Energy Ventures،  این سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری را با عنوان پروژه Blue Frontier رهبری می ‌کند.

به گفته کارشناسان، گیتس امیدوار است تا حدی از طریق تمرکز بر انتخاب یک فناوری پاک به جای فناوری های فعلی که مقدار بیشتری گازهای گلخانه ای منتشر می کند ، تاثیر سیستم های سرمایشی بر تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد.

این سرمایه گذاری هنگفت در پروژه Blue Frontier می تواند به کاهش هزینه ها و قیمت های آن کمک کند. در ماه مارس، آزمایشگاه ملی انرژی ‌های تجدید پذیر وزارت انرژی و مرکز تحقیقات پالو آلتو زیراکس، مطالعه‌ای را منتشر کردند که نشان می‌دهد هر سال ۵۳۱ میلیون تن دی اکسید کربن توسط واحدهای سرمایشی که هوا را خنک می ‌کنند، آزاد می‌شود و ۵۹۹ میلیون تن آلاینده نیز در هنگام حذف رطوبت از این دستگاه ها ساطع می‌شود.

به گزارش سیناپرس، واحدهای Blue Frontier خنک ‌کننده به سبک نقطه شبنم را با رطوبت ‌زدایی مایع خشک‌ کن ترکیب می ‌کنند که به ادعای آنها باعث کاهش ۶۰ درصدی مصرف انرژی سالانه و کاهش ۸۵ درصدی در انتشار گازهای گلخانه ‌ای می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، با توجه به اینکه شبکه های برق در سراسر ایالات متحده در حال حاضر در تلاش هستند تا با تقاضای انرژی مطابقت داشته باشند، این آمار بسیار خوب است زیرا مصرف کنندگان با خیال راحت می توانند از سیستم های سرمایشی خود استفاده کنند.

کارشناسان معتقدند که اگر این سرمایه ‌گذاری گیتس به نتیجه رسیده و Blue Frontier به وعده سازگار با محیط زیست خود در زمانی که واحدهای آنها وارد بازار می‌شوند، دست پیدا کند، تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷، امکان استفاده از سیستم های سرمایشی کم مصرف فراهم شده و بخش عمده ای از تولید آلاینده های جوی متوقف شود.

مترجم: زهرا همراز
منبع: futurism
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا