جهاددانشگاهی حلقه ارتباط بین دانشگاه و جامعه است

حجت الاسلام مجتبی روحانی، جهاددانشگاهی را نهادی برخواسته از انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: نهادی که از ابتدا در تعمیق مسائل علمی و پاسخگویی به نیازهای علمی کشور و آن دسته از موضوعاتی که نیاز بود اتصال بین دانشگاه و جامعه باشد و با نگاه انقلابی عمل کند، نهاد جهاددانشگاهی بود.

وی جهاددانشگاهی را نهادی انقلابی و علمی برشمرد و گفت: از زمان تاسیس این نهاد تاکنون خدمات ارزشمندی در زمینه های مختلف از جهاد دانشگاهی شاهد بودیم که از گذشته تا کنون ادامه دارد.

روحانی گفت: انتظار داریم جهاددانشگاهی در موضوع دانش بنیان، توجه مضاعفی انجام دهد.

وی بیان کرد: با این که استان مازندران و شهرستان بابل قطب کشاورزی است و از منابع طبیعی برخوردار است اما تعداد شرکت های دانش بنیان آن در حوزه کشاورزی کم است و باید این حوزه تقویت شود و جهاددانشگاهی این پتانسیل را دارد که در این حوزه اقدام کند.

این مقام مسئول با بیان این که دانشگاه نوشیروانی و مراکز علمی شهرستان بابل ظرفیت ارزنده ای برای حل مشکلات عدیده استان و شهرستان در حوزه های مختلف از جمله بحث زباله و شیرابه، شیلات و پیامد آلودگی ماهی دریا و آبزیان و مشکلات کشاورزی است، گفت: جهاد دانشگاهی می تواند حلقه ارتباط بین دانشگاه و جامعه بوده و اقدامات موثری در این امر داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا