معاون علمی و فناوری از پروژه ساخت گاز هلیوم و LNG بازدید کرد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از پلنت پایلوت ساخت گاز هلیوم وLNG و همچنین سه محصول دانش‌بنیان ایران‌ساخت دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد. در این مراسم محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.

فناوری تولید هلیوم کاربردهای فراوانی دارد که دستیابی به آن، امکان بهره‌مندی جهت توسعه فناوری در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، معادن، پزشکی، هواشناسی و فناوری فضایی را فراهم می‌کند. در این مجتمع نمونه‌ها تولید و تست‌ها با موفقیت انجام شده است، هلیوم از گاز طبیعی استخراج نمی‌شود و از گاز اتان که مصرف خانگی دارد استخراج می‌شود چون درصد هلیوم بیشتری دارد و به‌صرفه‌تر است.

ساخت پلنت نیمه‌صنعتی – صنعتی که ظرفیت تولید تا ۱۰ و ۱۰۰ تن هلیوم در سال را دارد از برنامه‌های پیش رو است که به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر ارگان‌ها نیاز دارد.

در ادامه این مراسم معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از فاز سوم مجتمع فناوری شریف (فاز کارگاهی) بازدید کرد. در این مجتمع فناوری ساخت سریع نمونه و تحقیق و توسعه پروژه‌های دانشگاهی انجام می‌شود و به‌زودی ۱۵ واحد فناوری در آن قرار مستقر می‌شوند.

تفاهم‌نامه همکاری مشترکی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با دانشگاه صنعتی شریف امضا شد.

این تفاهم‌نامه در راستای تعاملات علمی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت نخبگان و بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های طرفین جهت همکاری در احداث و بهره‌برداری استادسرا و مجتمع‌های فرهنگی رفاهی، به امضا رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا