فراخوان ارسال نقاشی و داستان به جشنواره علم برای همه

جشنواره «علم برای همه» که هر سال در هفته جهانی علم برگزار می‌شود، در هشتمین سال برگزاری در بخش نقاشی، به منظور نشان دادن تجربه گذشتگان در زمینه مدیریت مصرف آب و مقابله با تغییرات اقلیمی و مشارکت و باورهای آن‌ها در حل بحران آب و خشکسالی‌های طولانی و در بخش داستان‌نویسی علمی تخیلی با توجه دادن به تاریخ جایگزین و تاریخ آینده به منظور دریافت ایده‌های جدید، راه‌حل‌های فناورانه برای حل مشکلات تغییرات اقلیمی و باز شدن مسیر نگاه‌های انتقادی به گذشته و حال فراخوان داد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مهرماه به صورت الکترونیک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فراخوان نقاشی

بر اساس این گزارش، موضوع کلی «نقاشی از داستان فرشته باران و دیو خشکسالی» است و شرکت‌کنندگان می‌توانند حداقل یک و حداکثر چهار نقاشی ارسال کنند. تمامی تکنیک‌های مداد رنگی، رنگ روغن، اکریلیک، گواش، آبرنگ، ترکیب مواد و … قابل استفاده است و ضروری است، ابعاد اثر حداقل A4 باشد.

انتخاب صحنه یا صحنه‌هایی از قصه که نقاشی می‌شود با شرکت‌کننده است. شرکت در این فراخوان، برای همه‌ گروه‌های سنی آزاد است. همچنین باید پس از مرحله داوری، اصل آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود. آثار می‌توانند به دو صورت اسکن یا عکس ارسال شوند. عکس‌ها افقی و در نور کافی (ترجیحاً در روز) و بدون سایه گرفته شود. حداکثر حجم هر عکس ارسالی سه مگابایت و با فرمت JPEG/JPG باشد.

این آثار با نام صاحب اثر در وبگاه موزه‌ ملی علوم و فناوری منتشر می‌شود و همچنین در موشن ویدئویی که از این قصه به هشت زبان و گویش ایرانی ساخته می‌شود، از آثار برگزیده استفاده خواهد شد.

گفتنی است نحوه ارسال آثار از طریق وبگاه موزه امکان‌پذیر است.

فراخوان داستان‌نویسی علمی تخیلی

علاقه‌مندان می‌توانند داستان‌های علمی تخیلی را در موضوعات زیر ارسال کنند:

– تاریخ جایگزین (تغییری کوچک در تاریخ گذشته و جلوگیری از پیشامد بحران آب در زندگی امروز)

– تاریخ آینده (بازگشت از آینده به زمان حال برای حل بحران آب)

– راه‌حل‌های فناورانه (اختراع دستگاه یا به‌کارگیری نوعی فناوری برای حل بحران آب)

شرایط ارسال داستان‌ها:

تألیف و ارسال آثار برای همه گروه‌های سنی ۷ سال به بالا آزاد است.

داستان ارسالی نباید قبلاً چاپ و یا در سایر مسابقات ارائه شده باشد.

حجم آثار ارسالی حداکثر ۲۰۰۰ کلمه باشد.

فرمت قابل قبول برای ارسال آثار به‌صورت word است. (قلم B Nazanin و اندازه‌ ۱۲)

مشخصات نویسنده اثر (شامل نام و نام خانوادگی، سن، سطح تحصیلات، شماره تلفن همراه و ثابت) در صفحه اول داستان درج شود.

مهلت ارسال آثار تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ و تاریخ اعلام آثار برگزیده آبان ۱۴۰۱ است. آثار این بخش نیز در وبگاه موزه قرار می‌گیرد و آثار برگزیده نیز به صورت الکترونیک چاپ می‌شود. نحوه ارسال آثار نیز از طریق وبگاه موزه امکان‌پذیر است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ارسال و شرایط مشارکت در این جشنواره، به وبسایت موزه ملی علوم و فناوری صفحه هشتمین جشنواره «علم برای همه» مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا