آغاز طرح توسعه برنامه های «قرارگاه دانش بنیان» وزارت بهداشت

 دکتر یونس پناهی با اعلام این خبر افزود: با توجه به محوریت شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامیده شده و همچنین تاکیدات و دغدغه ویژه دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، مبنی بر ضرورت توسعه فعالیت های دانش بنیان و ارتباط نزدیک و عملی دانشگاه، صنعت و جامعه؛ طرح توسعه قرارگاه دانش بنیان در این وزارتخانه به طور جدی آغاز شده است.

پناهی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک شاهد تقویت این طرح در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خواهیم بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به شتاب روزافزون توسعه علم و فناوری در جهان و نیاز کشور به هدف گیری صحیح در زمینه توسعه فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی نخبه در دانشگاه ها و مراکز علمی؛ فعالیت های قرارگاه ریل گذاری خواهد شد.

وی افزود: لازم است با تلاش و برنامه ریزی موثر در زمینه توسعه دانش پزشکی و ساخت تجهیزات پزشکی، بیش از پیش به خودکفایی کامل دست پیدا کنیم.

پناهی با بیان این که خودکفایی کامل، جز با تلاش، ایمان و روحیه جهادی نخبگان کشور دور از دسترس نیست، تصریح کرد: وظیفه برنامه ریزان و تصممیم گیران در این زمینه، فراهم کردن بسترهای توسعه و تعمیق دانش و تولید ارزش است و توسعه قرارگاه دانش بنیان در وزارت بهداشت می تواند یکی از اقدامات مفید و موثر در این خصوص باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: امید می رود با تاسیس و توسعه قرارگاه های دانش بنیان علاوه بر اهداف کلان دانش محوری، درآمدزایی و جلوگیری از ارزبری؛ بتوانیم اثرات هرگونه تحریم در زمان حال و آینده را به طور کامل خنثی کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا