روسیه در ایستگاه بین المللی فضایی باقی می ماند

به گزارش سیناپرس، طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر خروج روسیه از ایستگاه بین المللی فضایی مطرح شده بود و به همین دلیل یک مقام ارشد ناسا روز چهارشنبه گفت که روسیه به مقامات فضایی آمریکا اطلاع داده است که قصد دارد حداقل تا زمانی که ایستگاه فضایی خود را بسازد، در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی بماند.
کتی لودرز، رئیس عملیات فضایی ناسا  در این رابطه اعلام کرد: ما هیچ نشانه‌ای در هیچ سطح کاری دریافت نمی‌ کنیم که نشان دهد در حوزه فعالیت های روسیه در ایستگاه بین المللی فضایی چیزی تغییر کرده است.

در این شرایط اما اصرار روسیه بر جدا شدن از همکاری در ایستگاه بین المللی فضایی است و یوری بوریسوف، مدیر کل روسکوسموس در اوایل روز سه‌ شنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه گفت که اولویت اصلی روسیه در اکتشاف فضایی، ساخت ایستگاه فضایی روسیه خواهد بود.

در آوریل ۲۰۲۱، بوریسوف که در آن زمان معاون نخست وزیر روسیه بود، گفت که ایستگاه فضایی بین المللی در شرایط خوبی نیست و روسیه ممکن است به دنبال ایجاد ایستگاه فضایی خود باشد. در این راستا شرکت فضایی انرجیا  وظیفه داشت تا شرایط پرتاب اولین ماژول یک ایستگاه روسی را تا سال ۲۰۲۵ آماده کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی آژانس فضایی روسیه، ایستگاه فضایی این کشور شامل یک ماژول تحقیقاتی و انرژی خواهد بود که در ابتدا برای پرتاب به ایستگاه فضایی برنامه ریزی شده بود.

به گزارش سیناپرس، دیمیتری روگوزین، مدیر عامل سابق آژانس فضایی روسیه، در اواخر فوریه گفته بود که اجرای همزمان این دو پروژه از نظر مالی بسیار دشوار است و روسیه نمی تواند به طور همزمان از پس هزینه های ایستگاه فضایی بین‌المللی و ایستگاه جدید فضایی خود برآید.

او پیشنهاد کرد که اطمینان از یک دوره همپوشانی معینی که هر دو ایستگاه در حال فعالیت هستند، به مصلحت خواهد بود. طبق قرارداد فعلی، ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۲۴ فعال خواهد بود. 

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا