واکسیناسیون علیه کرونا باید در سال های آینده ادامه یابد

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید محققان نشان می دهد احتمالاً لازم است که طی سال های آینده، هر شش ماه یکبار و برای چندین سال دیگر، علیرغم شیوع احتمالی عفونت، واکسن ویروس کرونا انجام شود.

آناتولی آلتشتاین از مؤسسه تحقیقاتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی مرکزی گامالیا روسیه در این رابطه گفت: حتی با وجود شیوع بیماری، لازم است واکسیناسیون انجام شود، زیرا ویروس حتی در صورت کاهش میزان شیوع در جای خود باقی می ماند. به همین دلیل است که ما باید در چند سال آینده هر شش ماه یک بار واکسینه شویم.
وی در مورد رشد بروز فعلی این بیماری در جهان و شکل گیری موج های جدید کرونا گفت که این موضوع کاملاً قابل پیش بینی بود. امروزه موج دیگری شروع شده که خیلی قوی نیست، اما سراسر جهان را فرا گرفته است.

به گزارش سیناپرس،بسیاری از کشورها به ویژه به لطف نوع BA.5  سویه اومیکرون، رشد بیماری را گزارش کردند. اما به طور همزمان سویه BA.4 نیز وجود دارد. این کارشناس توضیح داد که نوع BA.2 و Centaurus.  انواع امیکرون جدید و عامل رشد و گشترش جدید کووید ۱۹ هستند.

به گزارش سیناپرس، این کارشناس بهداشتی روسیه در ادامه توضیحاتش گفت: فکر می‌کنم در چند هفته آینده شاهد روند صعودی کووید ۱۰ در جهان خواهیم بود، من بعید نمی ‌دانم که این اتفاق در سه تا چهار هفته آینده رخ دهد اما در مقایسه با موج های پیشین رشد گسترده‌ای نخواهد داشت.

برخی از مردم تصور می کنند این گونه ‌های ویروس کرونا مسری ‌تر هستند، اما این گونه نیست. اکثر بیماران دارای اشکال خفیف این بیماری هستند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا