تخصیص اعتبارات استانی برای تامین داروهای بیهوشی حیات وحش

 حسن اکبری با اشاره به آخرین آمار ابزار و ادوات بیهوشی و زنده‌گیری حیوانات وحشی در کشور اظهارکرد: براساس آمارهای دریافتی در حال حاضر در ۳۱ استان کشور، ۱۴۸ بلوپایپ، ۴۰ قبضه پیستول (دو نوع ابزار ساده برای بیهوش کردن حیوانات وحشی)  و ۵۴ قبضه اسلحه بیهوشی وجود دارد که برای زنده‌گیری، جابجایی و مقیدسازی حیوانات وحشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص به‌کارگیری سلاح بیهوشی، زنده‌گیری و انتقال آن اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۴۰۰ در مجموع ۴۴ دوره آموزشی با موضوع بیماری‌های حیات وحش برگزار شده که ۱۲ دوره از آن به چگونگی به کارگیری سلاح بیهوشی مربوط بوده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در سال جاری دوره آموزشی سیزدهم تئوری و عمل با هدف بازآموزی کامل ۳۱  کارشناس حیات وحش از ادارات کل محیط زیست استان‌ها به میزبانی استان فارس برگزار شد.

اکبری خاطرنشان کرد: به فراخور میزان درگیری استان‌ها در بحث مقابله با بیماری‌های حیات وحش، مبلغ ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به هراستان برای تامین داروهای بیهوشی اختصاص یافته و متعاقباً شیوه‌نامه‌ای برای نحوه عمل کارشناسان حیات وحش هنگام بروز حوادث خاص حیات وحش برای ادارات کل محیط زیست استان‌ها ارسال شده است.

وی تصریح کرد: درسال ۱۴۰۰ برای چهار استان و در سال ۱۴۰۱ حداقل برای پنج استان به منظور راه‌اندازی واحدهای بازپروری و قرنطینه قابل بهره‌برداری اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا