افزایش مراجعات کرونایی به بیمارستان های تهران

محمد طالب پور، در نشست اضطراری کمیته بحران کووید بیمارستان سینا با توجه به افزایش همه گیری کرونا، اظهار داشت: موج کرونا در بیمارستان مجدد در حال ابراز وجود است و برای خالی نگهداشتن اورژانس نیاز است یک بخش برای بیماران کووید در نظر گرفته شود و به سرعت بیماران مبتلا به آن بخش انتقال یابند.

مینا نجفی مدیر پرستاری بیمارستان به بیان آمار مراجعان مبتلا به کووید و اقدامات انجام شده در بخش‌های اورژانس و بستری پرداخت و از اختصاص بخش جراحی عروق ۲ به بیماران مبتلا به کووید خبر داد.

جلالی متخصص طب اورژانس بیمارستان با بیان اینکه تراکم مراجعه بیماران در این فصل به اورژانس بسیار زیاد است، گفت: برخی از مراجعه کنندگان نیز مبتلا به کووید هستند و انتقال بیماری بین مراجعان اورژانس بسیار زیاد شده است.

وی در خصوص نحوه سیر بیماری افزود: وضعیت اکثر مراجعه کنندگان حاد نیست و آنهایی که بستری شدند نیز بیشتر افراد مسن و کسانی هستند که از بیماری زمینه‌ای رنج می‌بردند.

آذر حدادی استاد بیماری‌های عفونی بیمارستان سینا بیان داشت: متأسفانه تبلیغات فضای مجازی سبب ایجاد شک و شبه میان افراد جامعه برای تزریق دوز چهارم شده است و باید از ۴ هفته قبل واکسیناسیون دوز چهارم آغاز می‌شد.

وی همچنین بر بازگشایی یک بخش ویژه بیماران مبتلا به کووید در بیمارستان تاکید کرد و افزود: میزان مراجعات این هفته نسبت به هفته قبل افزایش یافته اما شدت علائم بیماری به اندازه موج‌های قبلی نیست.

حدادی همچنین بر لزوم استفاده از ماسک تاکید کرد و بیان داشت: متأسفانه در سطح جامعه و حتی بیمارستان دیده می‌شود که افراد کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و این در حالی است که میزان سرایت این موج بسیار زیاد است.

کمال بصیری رئیس بخش اورژانس بیمارستان نیز به بیان گزارشی از وضعیت اورژانس پرداخت و بیان داشت: اگر روند ورود بیماران مبتلا به کووید به اورژانس در همین سیر بماند، به نظر می‌رسد بیماران اکسترا در بخش‌ها پخش شوند تا امکان ورود دیگر بیماران به اورژانس فراهم شود.

وی همچنین پیشنهاد راه اندازی قسمت تریاژ تنفسی را نیز مطرح کرد.

در پایان نشست اضطراری کمیته بحران کووید بیمارستان سینا، مقرر شد راه اندازی تریاژ تنفسی با حضور یک پزشک مستقل به زمانی تعلق گیرد که تعداد بیماران ظرف مدت ۲۴ ساعت به بالای ۲۴ نفر برسد و بخش جراحی عروق نیز طی ۲۴ ساعت تخلیه و برای بستری بیماران مبتلا به کووید در نظر گرفته شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا