تبدیل اجساد عنکبوت‌ های مرده به ربات

 به گزارش سیناپرس اردبیل،دانیل پرستون، از دانشکده مهندسی جرج آر براون رایس، در یک انتشار دانشگاهی می‌گوید: « عنکبوت، پس از مرگش، معماری عالی برای گیره‌های در مقیاس کوچک و طبیعی است». پرستون توضیح می دهد: «ما از انواع مواد جدید جالب مانند هیدروژل ها و الاستومرها استفاده می کنیم که می توانند توسط چیزهایی مانند واکنش های شیمیایی، پنوماتیک و نور فعال شوند. ما حتی اخیراً روی منسوجات و پوشیدنی‌ها کار کرده‌ایم».

عنکبوت‌ها از هیدرولیک برای حرکت دادن اندام‌های خود استفاده می‌کنند و محفظه‌ای در نزدیکی سرشان منقبض می‌شود تا خون را به اندام‌ها بفرستد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا امتداد پیدا کنند.  پاها با کاهش فشار منقبض می شوند.  محققان می گویند عنکبوت های کوچکتر می توانند بارهای سنگین تری را در مقایسه با اندازه خود حمل کنند.  از طرف دیگر عنکبوت های بزرگتر در مقایسه با وزن بدن خود بار کمتری را حمل می کنند.

فی یاپ که نویسنده این مطالعه است می‌گوید: «ما در آزمایشگاه وسایل را جابه‌جا می‌کردیم و متوجه یک عنکبوت خمیده در لبه راهرو شدیم.  ما واقعاً کنجکاو بودیم که چرا عنکبوت‌ها پس از مرگ، خود را جمع می‌کنند. عنکبوت‌ها پس از مرگ حلقه می‌شوند، زیرا جفت‌های عضلانی متضاد ندارند، مانند عضلات دوسر و سه سر در انسان. آنها فقط ماهیچه های خم کننده دارند که به پاهایشان اجازه می دهد تا به داخل خم شوند و آنها را با فشار هیدرولیک به سمت بیرون می کشند. 

هنگامی که می میرند، توانایی تحت فشار قرار دادن فعال بدن خود را از دست می دهند. یاپ توضیح می دهد که به همین دلیل است که آنها جمع می شوند.  "در آن زمان، ما فکر می کردیم این فوق العاده جالب است. ما می خواستیم راهی برای استفاده از این مکانیسم پیدا کنیم».

محققان می گویند که دریچه های داخلی در محفظه هیدرولیک عنکبوت ها یا پروزوما به آنها اجازه می دهد تا هر پا را به صورت جداگانه کنترل کنند. عنکبوت مرده این دریچه ها را کنترل نمی کند. همه باز هستند.  این به نفع محققان در این مطالعه بود، زیرا به آن ها این امکان را می داد که همه پاها را همزمان کنترل کنند.

 مهندسان چگونه عنکبوت های مرده را به ربات تبدیل کردند؟

برای این مطالعه، مهندسان با یک سوزن به محفظه پروزوما عنکبوت‌ها ضربه زدند و آن را با سوپرچسب وصل کردند. محققان انتهای دیگر سوزن را به یکی از دکل های آزمایشی آزمایشگاه یا یک سرنگ دستی متصل کردند که مقدار کمی هوا را برای فعال کردن سریع پاها تحویل می داد.  روی عنکبوت مرده 1000 چرخه باز-بستن را انجام دادند. با نزدیک شدن به 1000 چرخه، مقداری ساییدگی و پارگی شروع می‌شود. 

دانشمندان فکر می کنند  که این به مسائل مربوط به کم آبی مفاصل مربوط می شود. به گفته محققین می توان با استفاده از پوشش های پلیمری بر آن غلبه کرد.

 

منبع: study find
مترجم: پریناز نصرتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا