نقش مهم جهاددانشگاهی در تقویت اقتصاد دانش‌بنیان

به گزارش سیناپرس اردبیل، سیدحامد عاملی با تبریک چهل و دومین سالگرد تاسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی افزود: تنها راه نجات کشور از شرایط فعلی اقتصادی حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است برای تحقق این امر تمام دستگاه‌های اجرایی و جهاد دانشگاهی باید پای کار باشند و با حمایت از این حرکت، مشکلات و موانع را از سر راه بردارند. 

وی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت‌های علمی کشور و تحقق شعار سال باید زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم و اقدامات اساسی انجام گیرد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف پزشکی، گردشگری، دانش‌بنیان و علم و فناوری مطلوب عمل کرده و اقدامات مؤثری در سطح استان و کشور انجام داده است و تداوم ارتباط و تعامل بیشتر آن با سایر حوزه‌های علمی و اجرایی کشور می‌تواند این نهاد را به زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایران تبدیل کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ انتظارات از جهاد دانشگاهی را بیشتر کرده است، اظهار کرد: امیدواریم این نهاد انقلابی با آغاز حرکت جهادگونه نسبت به حمایت از این شرکت‌ها اهتمام جدی داشته باشد و با سرعت بالاتری نسبت به حمایت تسهیل و توسعه فرآیند شرکت‌های دانش‌بنیان گام بردارد.

عاملی لازمه تحقق شعار سال را رساندن محصولات دانش‌بنیان به تولید انبوه و اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد: برای تحقق این امر جهاد دانشگاهی می‌تواند فعالیت‌های خود را به این سمت سوق دهد.
وی با بیان اینکه ماهیت جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد که وظایف مهمی بر عهده این مجموعه قرار گرفته است، تصریح کرد: شناسایی نیازهای موجود استان در حوزه‌های مختلف وظیفه این نهاد جهادی است چرا که می‌تواند با فراهم کردن بسترهای مناسب زمینه‌ساز رشد و توسعه استان باشد. 
استاندار اردبیل، ورود جهاد دانشگاهی به حوزه‌های مختلف اقتصادی را حائز اهمیت و اساسی خواند و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با آموزش‌های کارآمد، زمینه رونق اشتغال و کارآفرینی را فراهم کند و با استفاده از جوانان خلاق و صاحب ایده و نیز متخصصان و اساتید فعال این نهاد در راه رشد و شکوفایی جامعه گام بردارد به همین خاطر حمایت از نیروهای انسانی خلاق و نخبه و جوانان دارای ایده باید مبنای کار باشد.

عاملی ادامه داد: تقویت‌ زیربناهای تربیتی و فرهنگی جامعه نیازمند اقدامات اساسی است که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه هم نقش موثر خود را نشان دهد که این مسئله نیز به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی خواهد بود. استانداری اردبیل هم به نوبه خود جهاد دانشگاهی را در مسیر انجام فعالیت‌های ارزشمند و مطلوب حمایت می‌کند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم ارتباط و تعامل استانداری و جهاد دانشگاهی دو سویه باشد و همکاری‌های فیمابین روز به روز گسترش یابد تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر و نتایج مثمرثمر در این زمینه باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا