کشف آثار باستانی 2000 ساله از منطقه قلعه حسنلو

به گزارش سیناپرس اردبیل، طیب امینی در جریان بازدید روز گذشته از منطقه ویژه اقتصادی نمین اظهار کرد: در حریم محل احداث کارخانه فولاد در مساحت 97 هکتار، کاوش‌های باستانی برای کشف آثار متعدد باقیمانده از دوره اشکانی ادامه داشته و سعی بر این است تا در این بنای آیینی بررسی‌ها و مطالعات ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: هر چند توسعه منطقه ویژه اقتصادی نمین با حضور سرمایه‌گذاران نظیر احداث کارخانه فولاد ادامه دارد اما سعی بر این است تا هویت تاریخی و آثار کشف شده نیز مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان نمین گفت: تلاش بر این است تا این آثار به دست آمده که عمدتا مربوط به 2 هزار سال قبل و متعلق به دوره اشکانی است، در موزه‌ها مورد صیانت قرار گیرد تا همچنان محوطه باستانی «قره‌ حسنلوی» نمین به عنوان یک منطقه حفاظتی مورد توجه پژوهشگران و باستان‌شناسان قرار گیرد.

امینی افزود: در سه هزار و 300 متر مربع محوطه باستانی «قره حسنلو» کاوش‌ها و بررسی‌های باستان‌شناسی ادامه دارد و بعد از گذشت 6 ماه همچنان سعی بر این است تا آثار به دست آمده با دقت بیشتر در موزه‌ها و مکان‌های حفاظتی آثار تاریخی مورد صیانت و نگهداری قرار گیرد.

فرماندار شهرستان نمین خاطرنشان کرد:‌ در کنار توسعه صنعتی و طرح‌های اشتغال‌آفرین منطقه قطعا تلاش بر این است تا هویت تاریخی و دیرینگی نمین نیز حفظ شود.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا