ایست قلبی در کمین افراد مبتلا به سرطان سیستم لنفاوی

به گزارش سیناپرس، مطالعات اخیر نشان می دهد که افراد مبتلا به سرطان سیستم لنفاوی در مراحل اولیه، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی نسبت به خود سرطان هستند.

این مطالعه شامل ۱۵ هزار و ۸۸۹  کودک و بزرگسال در ایالات متحده بود که بین سال ‌های ۱۹۸۳ و ۲۰۱۵ مبتلا به سرطان سیستم لنفاوی شده بودند. 

دکتر کایون او (Caiwen Ou) پژوهشگر ارشد این مطالعات از دانشگاه پزشکی جنوبی در گوانگژو، چین گفت: ما این مطالعه را انجام دادیم زیرا بیماری قلبی عروقی ممکن است شایع‌ ترین عارضه طولانی‌ مدت غیر بدخیم و علت شایع برای مرگ ناشی از درمان افراد مبتلا به سرطان غیر بدخیم سیستم لنفاوی باشد. 

پروفسور او و همکارانش دریافتند که در میان بیماران مبتلا به مرحله I و مرحله II سرطان سیستم لنفاوی، نسبت مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی عروقی از نسبت مرگ و میر ناشی از سرطان پس از تقریباً ۶۰ و ۱۲۰ ماه پیگیری بیشتر بود. همچنین، بروز تجمعی مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در طول زمان از سرطان سیستم لنفاوی و سایر سرطان ها بیشتر شد. 

به گفته پژوهشگران، در دهه های اخیر، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان سیستم لنفاوی کلاسیک به شدت کاهش یافته است، اما خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در میان بیماران مبتلا به سرطان به آرامی بیشتر شده یا حتی در برخی از گروه ها بدون تغییر باقی مانده است.

به گزارش سیناپرس، تجزیه و تحلیل ها همچنین نشان داد که بیماران مبتلا به مرحله I یا مرحله II سرطان سیستم لنفاوی، خطر مرگ و میر بیشتری ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تقریباً در تمام فواصل پیگیری نسبت به جمعیت عمومی تجربه کردند.

دکتر ویجینگ فنگ (Weijing Feng) یکی دیگر از محققان این پژوهش در پایان گفت: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که اقدامات موثرتری برای کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی در بازماندگان مبتلا به سرطان سیستم لنفاوی مورد نیاز است.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی CANCER، مجله معتبر انجمن سرطان آمریکا منتشر شده است.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا