مجلس حامی نهادهای علمی مانند جهاددانشگاهی است

شهریار حیدری عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به مناسبت سالروز تشکیل سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه از جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد موثر در تولید علم در کشور یاد کرد و افزود: این نهاد در زمان و شرایطی آغاز به کار کرد که کشور به شدت نیازمند تولید دانش بود.

وی افزود: جهاددانشگاهی با رویکرد جهادی از همان اوایل انقلاب در مسیر تولید دانش در کشور تلاش کرد و توانست از ظرفیت مغفول مانده توسط نهادهایی مانند وزارت علوم، استفاده کند و در مسیر تولید علم و دانش از آنها بهره گیرد.

حیدری به تریبت نخبگان توسط جهاددانشگاهی در تمامی حوزه ها اشاره کرد و افزود: همین اقدامات موجب شد که جهاددانشگاهی به نسبت شرح وظایف تعیین شده برای آن اقدامات خوب و ارزشمندی برای کشور داشته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قطعا نقدهایی به عملکرد این مجموعه وارد است اما اگر فعالیت این نهاد را در طول این چهار دهه بررسی کنیم نقاط مثبت آن به مراتب بیشتر از نقاط ضعف آن بوده است.

حیدری با اشاره به نقش موثر جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال گفت: این نهاد تفاوت خاصی با وزارت علوم و سایر نهادهای علمی کشور دارد و آن این است که به راحتی افراد خلاق در این مجموعه پذیرش شده و رشد داده می شوند و همین امر موجب شده جهاددانشگاهی بتواند سهم مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.

وی افزود: واقعیت این است که حرکت به سمت دانش بنیان شدن در تمام حوزه ها می تواند قدرت و ثروت برای کشور ایجاد کند و قطعا در این مسیر جهاددانشگاهی به سهم خود می تواند نقش مهمی ایفا کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان این که آثار اقدامات امسال در بحث توسعه دانش بنیان ها در سال های آتی خود را نشان می دهد گفت: هر اقدامی که امروز جهاددانشگاهی در مسیر توسعه دانش بنیان ها بردارد قطعا برکات آن در سال های آینده مشخص خواهد شد و این امر نیازمند گذشت زمان است.

حیدری به بخش های دیگر شعار امسال هم اشاره کرد و افزود: در کنار بحث دانش بنیان ها، مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای هم بر بحث تولید و اشتغال دارند و جهاددانشگاهی در این دو زمینه هم می تواند موثر بوده و موانع تولید و اشتغال را از طریق فرهنگسازی و تولید دانش بردارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر رابطه خوب مجلس و جهاددانشگاهی گفت: قطعا مجلس حامی نهادهای علمی کشور است و از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نمی کند و می تواند برای پیشبرد برنامه های خود، طرح هایی را به مجلس ارایه کند و قطعا تا حد امکان از آن حمایت خواهیم کرد.

حیدری گفت: همچنین دولت می تواند مواردی را که موجب تقویت عملکرد جهاددانشگاهی می شود از مجلس بخواهد و پیشنهاد کند و یا در قالب لایحه به مجلس ارائه کند و قطعا از آن حمایت خواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا