صدور پروانه فعالیت موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی از وزارت میراث فرهنگی

اسماعیل چمنی ۲ مرداد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۹۴ با مجوز وزارت علوم تحقیقات وفناوری و هیات امنای دانشگاه تاسیس شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر اینکه کلیه موزه های کشور اعم از دولتی و خصوصی که خارج از مجموعه وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری هستند باید از وزارت تخصصی این حوزه پروانه فعالیت و بهره برداری داشته باشند، موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با تشکیل پرونده و ارائه اسناد و مدارک اقدام به این امر کرد که پروانه فعالیت موزه در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ توسط وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر و توسط اداره کل استان تحویل دانشگاه شد.

چمنی تصریح کرد: از اهداف و مزایای اعطای پروانه رسمی از طرف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توان به ساماندهی، ثبت و حمایت از اموال فرهنگی و تاریخی منقول اشاره کرد که در جهت حفظ و حمایت از موزه ها و اموال تاریخی و استفاده از خدمات تخصصی وزارت مربوط و ارتباطات ملی و بین المللی موزه ها بسیار مفید است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت های موزه تاریخ علوم این دانشگاه، گفت: این موزه طی هفت سال فعالیت خود، هفت سال پیاپی موزه برتر کشور و برنده جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران شده و در کمیته بین المللی موزه ها و مجوعه های دانشگاهی دنیا UMAC نیز ثبت و اطلاعات آن ارائه شده است.

وی ادامه داد: موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر دارنده بیش از ۴۶ هزار قطعه آثار موزه ای اعم از تجهیزات فنی، کتب تاریخی علمی، اسناد علمی، نمونه های تخصصی، هدایا و یادبودها و عکس و موارد مشابه است.

چمنی خاطرنشان کرد: موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی از موزه های بسیار فعال استان و همچنین موزه های دانشگاهی کشور بوده و عضو موسس اتحادیه موزه های دانشگاهی وزارت علوم بوده و در حال انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و گردآوری در بحث علوم و فنون و افتخارات علمی استان اردبیل می باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا