طرح پایش سرطان پستان در جهاددانشگاهی واحد همدان اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر علی کلانترنیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح پایش سرطان پستان در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد که این طرح در درمانگاه واقع در مرکز درمان ناباروری انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد: نیروهای متخصص طرح پایش سرطان پستان از سوی تهران تامین می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و دانشی که در تهران انباشته شده گسترش پیدا خواهد کرد.

وی همچنين به راه اندازی طرح فناورانه اسانس عصاره گیری سیر اشاره کرد  و افزود: این امر  موجب کسب ثروت بیشتر و اشتغال زایی می شود که در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با رویکرد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی  فعالیت میکند، تصریح کرد: تاثیرات فعالیت جهاد دانشگاهی در جامعه مشهود است  و این مجموعه به دنبال برطرف کردن نیازهای جامعه با امور دانش بنیان و رفع موانعی که در حوزه های  مختلف  از جمله امور پزشکی است، خدمات ارائه می‌دهد.

کلانترنیا گفت: واحد آموزش بر اساس نیاز جامعه و در حوزه اشتغال فعالیت می کند که در این راستا  اشتغال زایی بسیار مناسبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی واحد همدان معاونت های مختلفی فعالیت میکنند،خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی مرکز خدمات تخصصی سلامت شغلی و طب کار را داریم که اولین مرکز تخصصی در استان همدان است که به اقشار مختلف خدمات ارائه می‌دهد و رانندگان و افراد بدو استخدام از این مرکز بهره مند می‌شوند.

وی به آزمایشگاه جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: در این آزمایشگاه امر پاتولوژی نیز انجام می‌شود.

دکتر کلانترنیا به سلامتکده طب سنتی اشاره کرد و گفت: با مجوز علوم پزشکی این سلامتکده در نوبت عصر خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه  مرکز خدمات تخصصی سفال  زیر نظر معاونت پژوهشی فعالیت می کند، تصریح کرد: این مرکز از جایگاه  ویژه ای برخوردار است و آزمایشگاه تخصصی دارد که محصولات دانش بنیان متعددی به دست آمده که از جمله آنها لعاب بدون سرب و لعاب آنتی باکتریال است که در این مرکز ۳۰ نفر مشغول به کار شده اند.

وی به مرکز تخصصی مشاوره خانواده  و سلامت روان اشاره کرد و افزود: این مرکز با همکاری قوه قضائیه و بهزیستی طرح های مختلف  اجرا می شود.

دکتر کلانترنیا گفت: توسعه اشتغال روستایی از سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه توسعه روستایی دارد.

کلانتر نیا به فعالیت خون بند ناف اشاره کرد و گفت: نمایندگی بانک خون بندناف جزو سه نمایندگی برتر کشور است که تا کنون ۵ هزار بانک خون ند ناف ذخیره سازی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی خاطرنشان  کرد: در حوزه موسسه آموزش عالی رشته ها و مقاطع مختلفی وجود دارد همچنین سه مرکز کوتاه مدت کارکنان دولت در این واحد فعالیت می‌کند.

وی به مرکز آموزش های تخصصی و عمومی اشاره کرد ‌ و گفت: این دوره ها مهارت محور بوده که از جمله آنها تعمیرات پکیج،دستیار دندانپزشک و فوریت های پزشکی است  که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

رئیس جهاددانشگاهی  همدان به فعالیت های شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: هر آن چه در حوزه آموزش های کوتاه مدتی که در همدان داریم همان فعالیت ها نیز در ملایر انجام می شود.

وی گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی با اشتغال زایی دو هزار ۱۰۰ نفر همراه بود که تمام ظرفیت در اتصال به بازار و آموزش در استان همدان داشتیم که این طرح رو به اتمام است.

دکتر کلانتر نیا به اجرای طرح مشترک کمیته امداد امام خمینی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف توانمندسازی  تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان انجام می شود.

وی به طرح سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: طرحی تحت عنوان طرح حکمت در حال اجرا داریم  همچنین طرح نجات آب با مجموعه آب منطقه ای انجام شد و در کمترین زمان ممکن با آموزش ۳۲ هزار دانش آموز در ۳۱۴مدرسه انجام شدو ثمرات بسیار خوبی در موضوع آب و موضوع صرفه جویی داشت.

وی به حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: خبرگزاری ایسنا، سیناپرس و ایکنا در ابن معاونت فعالیت می‌کنند همچنین سازمان انتشارات از دیگر فعالیت های این معاونت است.

دکتر کلانترنیا خاطرنشان کرد: حوزه مرکز آمار سنجی با سازمان ها و ادارات مختلف داشتیم که ثمرات بسیار مطلوبی را به همراه داشته است.

وی گفت: سازمان انتشارات بسیار پر قدرت وارد شدند و بالای ۸ مورد کتاب چاپ شده است که سعی شده کتاب هایی باشد که رنگ و بوی دانشگاهی و پژوهشی داشته باشد و مورد کاربرد دانشجویان و اساتید دانشگاه ها قرارگیرد.

وی به فعالیت حوزه منابع انسانی  و معاونت پشتیبانی اشاره کرد و گفت: تمامی فعالیت های انجام شده به پشتوانه معاونت پشتیبانی انجام شده است.

وی به پروژه مرکز درمان ناباروری اشاره کرد و گفت تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و درمانگاهی در این مرکز داریم که طرح پایش سرطان پستان در کنار این درمانگاه  انجام  خواهد شد.

وی گفت: با سفر رئیس جمهور به همدان امیدواریم کمبود اعتبار مرکز درمان ناباروری همدان تامین شود و این مرکز تخصصی بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

گزارش :زهرا فرامرزدوست 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا