برای مقابله با سویه جدید کرونا نیازمند واکسن‌های جدیدتری هستیم

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از محققان خواسته است تا واکسن‌های جدیدی تولید کنند که بتواند از عفونت نیز جلوگیری کند.

 این سازمان متقاعد شده است که واکسن‌های موجود جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان نجات داده‌اند؛ اما نتوانسته اند به طور موثر از گسترش ویروس بکاهند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی اگر واکسن جدیدی ساخته نشود، خطر ایجاد انواع ویروس‌های جدید وجود دارد که واکسن‌های موجود در برابر آن کمتر موثر هستند.

این سازمان اعلام کرده به واکسن‌هایی نیاز است که تزریق آن‌ها آسان‌تر باشد؛ برای مثال به شکل افشانه بینی (اسپری).

واکسن جان ۲۰ میلیون نفر را نجات داد

بر اساس یک مطالعه جدید که در هفته نامه پزشکی "لنست" در بریتانیا منتشر شده است، واکسن‌های موجود جان ٢٠ میلیون نفر را در سراسر جهان نجات داده‌اند.

با این حال، جهان با توزیع عادلانه واکسی فاصله زیادی دارد. در کشور‌های فقیرتر، تنها ٢٨ درصد از جمعیت سالمندان و تنها ٣٧ درصد از کارکنان بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند.

اهداف سازمان بهداشت جهانی تصریح می‌کند که ٧٠ درصد از جمعیت جهان باید تا اواسط سال جاری واکسینه شوند. این هدف تنها در ۵۸ کشور تحقق یافته است.

بنا بر داده‌های سازمان جهانی بهداشت حتی در کشور‌هایی که به این هدف رسیده‌اند هم کماکان مرگ و میر ناشی از کرونا وجود خواهد داشت؛ به خصوص اگر کارمندان بخش بهداشت و سالمندان و افراد آسیب‌پذیر واکسینه نشده باشند نظام بهداشتی همچنان زیر فشار می‌ماند و اقتصاد از خطر رکود مصون نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت در اقدام تازه خود هدف تازه‌تری را تعریف کرده و آن این است که کشور‌ها بکوشند کلیت کارمندان بخش بهداشت و نیز افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای را واکسینه کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا