گزارش ویدیویی از بیداری سیاه چاله فضایی

سیاه چاله های فضایی موجودیت های بسیار ترسناکی در سطح جهان هستی محسوب می شوند و این سیاه چاله ها نیز با فعال و یا غیرفعال شدن در طول سالیان روبرو می شوند. در روز 15 ژوئن سال جاری میلادی برابر با 25 خرداد ماه سال جاری، ستاره شناسان شاهد یک رخداد بسیار مهم در رده کاری خود بودند.

در نیمه شب (ساعت 2:30 بامداد به وقت گرینویچ)، سیاه چاله ای که 8 هزار سال نوری از کره ما فاصله دارد پس از یک وقفه کوتاه که در سال 1989 آغاز شده بود، مجددا از خواب برخواسته و فعال شد. ابتدا ماهواره سوییفت ناسا متوجه زیاد شدن امواج انرژی ساطع شده از سوی موقعیت مکانی این سیاه چاله شد. چند ثانیه بعد دستگاه ژاپنی MAXI که در ایستگاه بین المللی فضایی قرار دارد نیز این نشانه ها را دریافت کرد.

شیء ویژه ای که V404 Cygni نام گرفته است و ابعادی مشابه با خورشید منظومه شمسی دارد، با سرعت بسیار بالایی شروع به چرخیدن به دور این سیاه چاله کرده است و این چرخش و جاذبه این سیاه چاله موجب شده است تا انرژی این ستاره به داخل سیاه چاله کشیده شود. علت این امر نیز گازهای کشیده شده به درون جاذبه و تلاش آنها برای مقاومت در برابر جذب شدن به درون این سیاه چاله بوده است.

این گازها هر چند دهه یک بار به اندازه ای زیاد خواهند شد که قادر به فرار از این سیاه چاله خواهند بود و به این ترتیب در تمامی کهکشان ها قابل ردیابی هستند و در حقیقت این گاز همان پرتو انرژی دریافت شده توسط ماهواره ناسا بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا