کشف استعدادهای جوان و درخشان پژوهشی، از کارهای ماندگار جهاددانشگاهی است

سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد، از جمله نهادهای انقلابی است که امروز تبدیل به شجره پر ثمر و پر شاخ و برگی شده است که هم از نظر علمی و هم پژوهشی در علم، پژوهش و تحقیقات تاثیرگذاری داشته است.

وی افزود: یکی از کارهای ماندگاری که جهاددانشگاهی از خود بر جای گذاشته است، کشف استعدادهای جوان و درخشان در حوزه پژوهشی است؛ امروز یافته‌های پژوهشی و به کارگیری آن در صنایع و فناوری، یکی از حوزه‌های بسیار کم نظیری است که جهاددانشگاهی آن را پایه‌گذاری کرده است و یکی از نهادهای دانش بنیان که توانسته در سال‌های اخیر به خوبی خود را نشان دهد این نهاد است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که جهاددانشگاهی آثار خوبی در حوزه پژوهشی از خود به جا گذاشته است، گفت: جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی و درمانی دارای مراکز خوبی است و در آموزش عالی نیز کارهای ماندگاری انجام داده است. همه این‌ها ناشی از مدیریت خوبی است که در برهه‌های زمانی مختلف صورت گرفته است.

حسینی عنوان کرد: با این حال، جهاددانشگاهی حوزه فراگیری برای خود ترسیم نکرده و اگر ترسیم کرده است برای مردم ملموس نیست در صورتی که می‌توانست در گستره بیشتری در حوزه علم و فناوری و به کارگیری آن در صنعت و تبدیل علم به تجارت نقش‌آفرینی کند. در این مورد جهاد دانشگاهی باید این گستره را گسترش دهد و انتظار می‌رود با توجه به تجربه‌ای که دارد در حوزه دانشگاهی، جهادی‌تر عمل کند تا بتوان از ثمرات آن بهره گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا