جهاددانشگاهی؛ پیشگام تولید دانش بنیان و فناوری نوین

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: بازدیدی که از جهاددانشگاهی مرکز استان مرکزی صورت گرفت حاکی از تلاش و فعالیت‌های ارزشمند این نهاد انقلابی در سطح استان بود و آماری که در جریان بازدید از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری اعلام شد، نشانگر فرزندآوری قریب به ۸۰۰ نفر طی مدت اخیر با استفاده از ظرفیت‌های و خدمات درمانی این مرکز است.

وی با اشاره به وجود حدود چهار میلیون زوج نابارور در کشور اظهار کرد: این میزان زوج نابارور در کشور نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های درمانی مراکز تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی هستند و با توجه به هزینه بالای درمان ناباروری، بخش اعظمی از جمعیت جامعه توانایی پرداخت هزینه‌های بارور شدن ندارند و قادر به تکمیل فرآیند درمان نیستند.

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی براساس نیازی که در بین چند میلیون زوج نابارور در کشور احساس می‌شد و چون خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه‌ها نبود بر اساس مفاد قانون خانواده و جوانی جمعیت مصوب کرد که این خدمات با بهره‌گیری از ظرفیت بیمه‌ها برای کاهش هزینه‌های درمان صورت گیرد و سازمان‌های بیمه‌گر مکلف به تحت پوشش قرار دادن این خدمات شدند.

وی در ادامه با تاکید بر ظرفیت جهاددانشگاهی در حوزه دانش‌بنیان و لزوم تقویت این نوع فعالیت‌ها از سوی این نهاد در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف به حمایت از فعالیت دانش‌بنیان با اعطای تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی کرده است تا این ظرفیت در کشور توسعه یافته و به جایگاه واقعی خود بویژه در نهادهایی نظیر جهاددانشگاهی برسد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاحاتی که مجلس در سال گذشته در قانون تولیدات دانش‌بنیان داشت، اظهار کرد: اصلاح قانون در تولیدات دانش بنیان فرصت مناسبی برای توسعه و تقویت در این حوزه فراهم کرد.

وی با یادآوری نامگذاری سال جدید با عنوان تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین، تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور زمانی شتابان می شود که تولیدات دانش بنیان توسعه یابند؛ چراکه بر اساس مدل‌های کپی و فرمول‌های دیگران نمی‌توان رشد اقتصادی را رقم زد مگر اینکه از طریق فعالیت‌های دانش بنیان بتوان به تولید انبوه مبتنی بر خلاقیت و دانش رسید و آن را به سرمایه ملی تبدیل کرد تا توسعه اقتصادی به معنای واقعی رقم بخورد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی از جهاددانشگاهی به عنوان پیشگام تولید دانش بنیان و فناوری نوین یاد کرد و افزود: این نهاد انقلابی می تواند در کنار پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد استان‌ها جایگاه علمی خود را در تمامی ابعاد به ویژه محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی، تولیدات دامی، اصلاح ژنتیک دام و نژاد طیور ارتقا دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا