زنان مبتلا به اندومتریوز، بیشتر دچار سکته مغزی می شوند

به گزارش سیناپرس، بر اساس نتایج یک مطالعه بزرگ و آینده نگر که در نشریه Stroke منتشر شده اند، زنان مبتلا به اندومتریوز ممکن است در مقایسه با زنان بدون شرایط التهابی مزمن در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی باشند. 

به گفته مجریان این مطالعه از دانشگاه ایالتی میشیگان و دانشگاه آریزونای آمریکا، تخمین زده می شود که اندومتریوز یا رشد غیر طبیعی بافت مشابه آندومتر در خارج از رحم، تقریباً 10 درصد از زنان در سن باروری را تحت تأثیر قرار دهد.  تحقیقات قبلی نشان داده اند که زنان مبتلا به اندومتریوز بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند حمله قلبی، فشار خون بالا و کلسترول بالا هستند.

آن ها می گویند: حالا یافته های جدید ما نشان می دهند که زنان با سابقه اندومتریوز ممکن است در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی نیز باشند. به گزارش سیناپرس، در این مطالعه، محققان ارتباط بین اندومتریوز و ایجاد سکته مغزی ایسکمیک که ناشی از لخته های خونی در مغز است را بررسی کردند. این تجزیه و تحلیل شامل بیش از 112 هزار زن بود. 

نتایج تجزیه و تحلیل ها نشان داد زنان مبتلا به اندومتریوز در مقایسه با زنان بدون این بیماری، 34 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی بودند. به گزارش سیناپرس، به اعتقاد محققان فوق، با آن که خطر مطلق سکته در زنان کم است. زنان مبتلا به اندومتریوز باید به کل بدن خود توجه کنند و خطرات اضافی و گزینه های پیشگیرانه را با تیم مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارند.

به گزارش سیناپرس، این یافته های دید پزشکان و عموم مردم را نسبت به اجرای مراقبت های پزشکی بهتر و بیشتر از زنان مبتلا به اندومتریوز بازتر می کنند.

ترجمه: رهاامیدوار
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا