تولید باتری خودروهای الکتریکی با استفاده از مواد بازیافتی

به گزارش سیناپرس، ایزوبل شلدون، مدیر استراتژی تولید کننده باتری Britishvolt، در وبینار تخصصی مدیران ارشد صنایع خودروسازی جهان اعلام کرد که صنعت خودروسازی به دنبال یافتن راهی برای استفاده مجدد از موادی مانند کبالت است تا میزان استخراج از منابع زمین را کاهش دهد، زیرا به نظر می ‌رسد این منبع برای صنایع خودروسازی، پایدارتر باشد. به گزارش سیناپرس، وی در این رابطه تاکید کرد: ما زمان کمی داریم تا  مفهوم بازیافت را بفهمیم. 
طی این نشست تخصصی، موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و فعالان این صنعت به بررسی این مساله پرداختند که چگونه تولیدکنندگان باتری اروپا می توانند تجارت خود را در آینده حفظ کنند.

شلدون در ادامه توضیحاتش گفت: هنگامی که یک باتری برای بازیافت از بین می رود، در حال حاضر 10 سال طول می کشد تا آن قطعات بازیافتی در یک باتری جدید و تجاری گنجانده شوند.

سو اسلاتر، مدیر بخش خرید شرکت فورد نیز در این رابطه گفت که یکی از جنبه های کلیدی صنعت خودروسازی، پایداری محیط زیست است. در این میان نکته مهم این است که ما از نظر منابع انرژی نیز از روند بازی جلوتر هستیم. اگر انرژی ساخت باتری ‌ها از سوخت‌های فسیلی تامین می ‌شود، داشتن یک خودروی الکتریکی فایده‌ای ندارد.

به گزارش سیناپرس، یکی از راه‌ های کاهش انتشار گاز های گلخانه ‌ای، بومی‌ سازی تولید باتری به جای ارسال قطعات از خارج از کشور و تولید کنندگانی مانند چین است. قانون جدید برای اعطای مشوق های مالی به خودروسازانی که خودروهای برقی را به اتحادیه اروپا ارسال می کنند قبلاً ارائه شده است و قرار است از سال ۲۰۲۷ اجرایی شود.

اسلاتر در ادامه توضیحاتش گفت که بومی سازی برای فورد واقعا مهم است و امروزه ما شاهد مشکلاتی در مورد موانع تجاری هستیم. این چیز دیگری است که باید در آینده به آن فکر کنیم.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا