اگر یک انسان توسط مار بلعیده شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش سیناپرس، حتی تصور این موضوع نیز ترسناک است که اگر یک حیوان بسیار بزرگ شما را به طور کامل بلعید، تا چه مدت زنده خواهید ماند  و در نهایت به چه دلیلی خواهید مرد؟

در سال ۲۰۱۴، کانال دیسکاوری یک مستند جنجالی پخش کرد که در آن مجری سعی کرد در حالی که یک لباس محافظ به تن داشت توسط یک مار آناکوندای شش متری بلعیده شود. مار به وی حمله کرد، اما این عملیات خطرناک  قبل از بلعیده شدن مرد متوقف شد، زیرا او در خطر شکستن دستش توسط عضلات منقبض شده آناکوندا بود. آناکونداها همیشه قبل از قورت دادن طعمه خود را تا حد مرگ فشار داده و خفه می کنند، زیرا لگد زدن یک گوزن زنده در معده وی، برای این جانور بسیارخطرناک است.

از سوی دیگر باید توجه داشت حتی زمانی که طعمه آنها مرده است، بلعیدن چیزی به این بزرگی برای این مارها کاملاً خطرناک است و آنها گاهی اوقات می توانند در تلاش برای بلعیدن این لقمه های درشت، بمیرند.

اگر بر فرض محال شما توسط یک مار یا نهنگ به صورت زنده بلعیده شوید، باز هم شانس زیادی برای زندگی نخواهید داشت، زیرا در معده این جانوران هوای قابل تنفس وجود ندارد، بنابراین حداکثر سه دقیقه قبل از مرگ ناشی از خفگی زمان خواهید داشت. اما قبل از آن، تا حد مرگ له می شوید.

سایر حیوانات بزرگ مانند کروکودیل مطمئناً ابتدا شما را به قطعات کوچکتر تکه تکه کرده و سپس می خورند. در این میان بزرگترین جانوری که در جهان زندگی می کند، نهنگ است که شاید تصور شود می تواند یک شکار بزرگ را ببلعد اما مری و گلوی نهنگ ها به طرز شگفت انگیزی باریک بوده و حداکثر می توانند شکاری در اندازه و ابعاد یک خربزه کوچک را از خود عبور دهند.

به گزارش سیناپرس، در حقیقت، تنها حیوانی که به اندازه کافی بزرگ است که شما را بدون کشتن، به طور کامل ببلعد، یک نهنگ اسپرم است. اما این امکان ندارد که شما بتوانید از دندان های این جانور فرار کنید.  

نهنگ‌ های اسپرم از دندان‌ های خود برای گرفتن و نگهداری طعمه‌ه ای بزرگ استفاده می ‌کنند، اما آنها غذا را با دهان خود نمی ‌جوند. این کار به اولین اتاق از چهار حفره معده آن ها واگذار شده است. دیواره‌ های معده این جانور بسیار ضخیم و عضلانی هستند تا ماهی‌ ها و ماهی‌ های مرکب غول‌ پیکر را خرد کنند.

شکارهای این نهنگ غول پیکر قبل از اینکه به بخش های بعدی سیستم گوارش وی منتقل شوند، در شیره معده هضم شوند. به گزارش سیناپرس، در نهایت باید خاطر نشان کرد که اگر بر فرض محال شما توسط یک مار یا نهنگ به صورت زنده بلعیده شوید، باز هم شانس زیادی برای زندگی نخواهید داشت، زیرا در معده این جانوران هوای قابل تنفس وجود ندارد، بنابراین حداکثر سه دقیقه قبل از مرگ ناشی از خفگی زمان خواهید داشت. اما قبل از آن، تا حد مرگ له می شوید.

مترجم: رضوان خندان
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا