شیوع ویروس خطرناکی در آمریکا که نوزادان را بیمار می کند

به گزارش سیناپرس، بر اساس توصیه‌های بهداشتی صادر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، پارکوویروس طی روزهای اخیر حداقل نوزاد باعث مرگ یک نوزاد شده و از ماه می در چندین ایالت دیده شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در این رابطه می گوید: پارکوویروس های انسانی پاتوژن های رایج دوران کودکی هستند که از طریق قطرات تنفسی یا از طریق مدفوع- دهانی منتقل می شوند.

به گزارش سیناپرس، علائمی مانند عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، تب و بثورات پوستی در کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله شایع است. اکثر کودکان درگیر با ویروسط فوق، در زمان شروع مهدکودک به پارهکوویروس مبتلا شده اند.

به باور مقامات بهداشتی آمریکایی، این ویروس می توانند باعث بیماری شدید در نوزادان کمتر از ۳ ماه شده و مشکلاتی از جمله سپسیس، تشنج، مننژیت و مننژوآنسفالیت در پی داشته باشد. این خطر به طور ویژه در نوزادان کمتر از یک ماه دیده شده و خطر مرگ را به دنبال دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در گزارش جدید خود به پزشکان هشدار داد که این ویروس در تابستان و پاییز در گردش بوده و باید به عنوان یک عفونت بالقوه در نوزاد مبتلا به تب، سپسیس یا علائم عصبی در نظر گرفته شوند.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش های رسمی، یک نوزاد در کنتیکت در ماه ژوئن پس از ابتلا به ویروس  جان باخت. اولین علائم او بثورات روی گونه ها و قرمزی قفسه سینه بود، اما پس از آن کم تحرک شده، گریه نکرد و دچار تشنج شد. به گفته مادرش، وی تنها ۳۴ روز زندگی کرد. قبل از مرگ او، ویروس به ماده سفید در مغز او حمله کرده و آن را از بین برده بود.

در خاتمه گفتنی است از آنجایی که هیچ نظارت معمولی برای پارهکوویروس ها (parechoviruses) در ایالات متحده وجود ندارد، مشخص نیست که تعداد موارد گزارش شده در سال جاری در مقایسه با سال های گذشته چگونه است.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا