ظرفیت جذب سرباز تخصصی در شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ۲ برابر شد

 رضا اسدی‌فرد افزود: نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان است و این دغدغه، همیشه یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این سال‌ها بوده است و رهبر معظم انقلاب نیز این دغدغه را در دیدارهای خود مطرح کرده‌اند.

وی افزود: در برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، بسیاری از نیروهای مهم و کلیدی از جمله مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و نیروهای دانشی شرکت با مساله سربازی مواجه هستند و خروج آنها از شرکت حتی به صورت کوتاه مدت، شرکت را دچار مشکلات عدیده می‌کند. از سوی دیگر پایین بودن ظرفیت‌های امریه و طرح جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های گذشته باعث می‌شد که بسیاری از این نیروهای کلیدی نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

عضو هیات‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص افزایش واگذاری ظرفیت دانش‌آموختگان برتر فناور و سربازان فناور، پس از بررسی‌های ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین موافقت فرمانده معظم کل قوا، این ظرفیت به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت.

اسدی فرد گفت: ظرفیت سالانه واگذاری افراد دانش‌آموخته برتر به شرکت‌های دانش‌بنیان از ۲۰۰ نفر به تعداد ۴۰۰ نفر و ظرفیت سالانه واگذاری سربازی فناوری به‌صورت مأمور امریه از ۷۵۰ نفر به هزار و  ۵۰۰ نفر در مصوبه جدید افزایش یافته است و سالانه نزدیک به ۲ هزار نفر می‌توانند از تسهیلات سربازی تخصصی در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند. در این خصوص از همکاری و همراهی ستاد کل نیروهای مسلح تشکر ویژه می کنیم.

اسدی‌فرد به معیارهای جذب سرباز تخصصی در شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: در برخورداری شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات سربازی تخصصی، همکاری با بخش دفاعی یا داشتن پروانه سمتا، داشتن سطح فناوری برتر، توان تولید محصولات دانش‌بنیان گلوگاهی و تحریمی، قابلیت رفع نیازهای اساسی کشور و اجرای طرح های اولویت‌دار ملی و اقتصادی کشور از جمله ملاک‌های جذب سرباز است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا