توالی یابی کامل ژنتیکی ویروس آبله میمونی

به گزارش سیناپرس، بنیاد تحقیقاتی فیوکروز (Fiocruz) برزیل گزارش داد که توالی یابی ژنتیکی ویروس آبله میمونی با نام علمی  MPXV  را تکمیل کرده است. این نمونه از یک بیمار در موسسه ملی بیماری های عفونی اواندرو چاگاس در ریودوژانیرو گرفته شده و مورد مطالعه و توالی یابی قرار گرفت.

این موسسه بیان طی یک بیانیه مطبوعاتی در این رابطه اعلام کرد: این یک ویروس مشتق شده از کلاد B.1 است که امروزه رایج ترین نوع ویروس آبله میمونی است.

گفته می‌شود که شبکه ژئومیک این بنیاد یک تحلیل متاژنومیک را از طریق فناوری به نام Illumina روی ویروس آبله میمنونی انجام داده است. این تحلیل می تواند درک دانشمندان از رفتار این ویروس را بهبود بخشیده و در ارائه روش های درمانی آینده علیه این بیماری و ساخت واکسنی کارآمد، مفید باشد.

به گزارش سیناپرس، لازم به ذکر است که بر اساس داده‌ های جمع ‌آوری‌شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها در ایالات متحده، این تکنیک، امکان خواندن دقیق دی ان ای پاتوژن را فراهم می ‌کند، بنابراین به درک بهتر شیوع فعلی کمک می‌کند، که در حال حاضر بیش از  ۴ هزار و ۷۰۰  مورد در سراسر جهان است. 

در حال حاضر خطر تبدیل این بیماری به یک همه گیری جهانی مانند کرونا بسیار اندک است و این ویروس به طور خاص و عمدتا در میان مردان همجنسگرا دیده شده و اصلی ترین نشانه آن، بثورات و تاول های پوستی است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: agenciabrasil
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا