کودکان در حین دوچرخه سواری از تجهیزات ایمنی استفاده کنند

به گزارش سیناپرس، بسیاری از کودکان از دوچرخه استفاده می کنند اما تنها تعداد کمی از آن ها تجهیزات ایمنی مورد نیاز را داشته و مورد استفاده قرار می دهند. این موضوع در حالی است که کارشناسان می گویند استفاده از کلاه ایمنی ویژه دوچرخه سواری می تواند جان کودک یا نوجوان شما را نجات دهد، اما برای اینکه این تجهیزات واقعاً مفید باشند، باید نکاتی را مد نظر قرار داد. به گفته کارشناسان، یک کلاه ایمنی مناسب به طور قابل توجهی احتمال آسیب جدی به سر یا مرگ ناشی از تصادف دوچرخه، اسکوتر یا اسکیت برد را کاهش می دهد.
بیمارستان کودکان لس آنجلس نکاتی را برای تهیه کلاه ایمنی نه خیلی کوچک و نه خیلی گشاد ارائه می دهد که والدین باید این نکات را مد نظر قرار دهند: 
به گفته کارشناسان، کلاه ایمنی مانند یک شلوار جین است و حتی آنهایی که از نظر اندازه یکسان هستند می توانند عملکردی متفاوت داشته باشند، بنابراین هنگام خرید کلاه جدیدحتما از کودک خود بخواهید کلاه ایمنی را امتحان کند و کلاهی بخرید که مناسب شرایط فعلی وی باشد، نه کلاهی که بتوانید در آینده و پس از رشد از آن استفاده کند.
بررسی کنید که کلاه ایمنی مد نظر شما از نظر استاندارد ایمنی تأیید شده باشد، به این معنی که ایمنی آن تست شده و بتواند محافظت کافی ارائه کند.
به گزارش سیناپرس، به هیچ عنوان کلاه ایمنی استفاده شده و دست دوم را نخرید زیرا ممکن است این کلاه ها در گذشته ضربه خورده و میزان ایمنی آن ها کاهش یافته باشد.
یک کلاه ایمنی مناسب به دور تا دور سر و پیشانی فیکس شده و بدون حرکت روی سر فرزندتان، محکم است، اما نه آنقدر محکم که باعث درد شود. 
وقتی کلاه ایمنی را استفاده می کنید، بندها را تنظیم کرده، تسمه های سمت چپ و راست باید یک Y تشکیل داده و در هنگام استفاده از کلاه درست زیر گوش قرار گیرند. نوار لاستیکی کوچک را تا حد امکان به تسمه های جانبی نزدیک کنید تا از لیز خوردن جلوگیری شود. در این شرایط بند چانه را تا جایی سفت کنید که محکم شده و فقط یک انگشت زیر بند قرار گیرد.
از کودکتان بخواهید هنگام استفاده از کلاه ایمنی خمیازه بکشد. باز کردن دهان باید باعث شود کلاه ایمنی روی سر کودک شما پایین بیاید. اگر اینطور نیست، بند چانه را دوباره تنظیم کنید.
به گزارش سیناپرس، از فرزندتان بخواهید به بالا نگاه کند و مطمئن شوید که جلوی گیره کلاه ایمنی را می بیند. اگر نه، تسمه ها نیاز به تنظیم دارند.
از فرزندتان بخواهید سرش را تکان دهد. کلاه ایمنی نباید حرکت کند و یا بلغزد. اگر چنین شد، پدهای اندازه یا حلقه کلاه را دوباره تنظیم کنید.
از کودک خود بخواهید به اطراف نگاه کند و مطمئن شوید که می تواند جلو و پهلوی خود را بدون مشکل ببیند.
کلاه ایمنی را که  ضربه خورده است، تعویض کنید. آنها فقط از یک ضربه محافظت می کنند. 
اندازه کلاه را به صورت دوره ای بررسی کنید و در صورت نیاز یا حداقل هر پنج سال یکبار کلاه ایمنی جدید تهیه کنید.
به خاطر داشته باشید کلاه ایمنی دوچرخه خطر آسیب سر را حداقل تا ۴۵ درصد، آسیب مغزی را تا ۳۳ درصد، آسیب به صورت را تا ۲۷ درصد و آسیب کشنده را تا ۲۹ درصد کاهش می دهد.
نوجوانان ممکن است فکر کنند که شکست ناپذیر هستند، اما آمارهای رسمی ایالت متحده  نشان می دهد بیش از نیمی از افراد ۱۹ ساله و کمتری که در سال ۲۰۱۴ در حوادث مربوط به دوچرخه کشته شدند، ۱۵ تا ۱۹ ساله بودند.
به گزارش سیناپرس، کارشناسان پیشنهاد می‌کند وقتی کودکان و نوجوانان در مقابل پوشیدن کلاه ایمنی مقاومت می ‌کنند، از فناوری به عنوان راهی برای کمک به آنها استفاده کنید.
والدین می توانند از آنها بخواهند که تلفن همراه خود را بیرون بیاورند و به قاب گوشی نگاه کنند. از آن ها بپرسید که قاب از چه چیزی محافظت می کند و اگر محافظت از رایانه داخل تلفن منطقی است، چرا از رایانه داخل سر خود محافظت نمی کنید؟
مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا