در تابستان از خوردن هلو غافل نشوید

به گزارش سیناپرس، جودیت ویلی-رزت، استاد بازنشسته در بخش اپیدمیولوژی و سلامت جمعیت در کالج آلبرت انیشتین نیویورک، می‌گوید: هلو یک میوه فصلی است که در همه سال در دسترس نیست، بنابراین وقتی هلوهای محلی در دسترس هستند، از آنها به عنوان یک میوه مفید لذت ببرید. 

هلو که به خاطر رنگ نارنجی طلایی و پوست ظریف و تیره ‌اش شناخته می‌شود، سرشار از ویتامین C و سایر آنتی‌ اکسیدان ‌ها است. تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف این میوه ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان کمک کند. در واقع هلو هرچه تازه تر و رسیده تر باشند، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

به گزارش سیناپرس، این میوه دارای چربی کم، پتاسیم بالا و فاقد کلسترول و سدیم بوده و همچنین سرشار از فیبر محلول و نامحلول است که سیری را بهبود می بخشد و می تواند به هضم خوب و سلامت روده کمک کند. هلو وقتی با غذا همراه شود خوب عمل می کند. این میوه را می توان به سالاد اضافه یا با یک قاشق ماست مصرف کرد. هلو همچنین می‌تواند طعم شگفت ‌آوری شیرینی را به سس ها اضافه کند.

مایا وادیولو، دانشیار دپارتمان تغذیه و علوم غذایی در دانشگاه رود آیلند در کینگستون، در باره مزایای هلو می ‌گوید: ما در تلاش هستیم تا الگوهای غذایی سالم ‌تری را در افراد افزایش دهیم، اما طعم و مزه بخش بزرگی از چرایی غذا خوردن ما است. وقتی میوه و خوراکی هایی که در فصل هستند می ‌خورید، به رژیم غذایی ‌تان تنوع می ‌دهید.

به گزارش سیناپرس، هلو خشک در تمام طول سال در دسترس است و بسیاری از ارزش غذایی آن هنوز دست نخورده است. اما حذف آب باعث غلیظ شدن محتوای قند میوه می شود  که احساس سیری را سخت تر می کند و خوردن بیش از حد را آسان تر می کند.

به خاطر داشته باشید پوست هلو خوراکی است و منبع بسیاری از آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در هلو است، اما ممکن است حاوی آفت کش های بیشتری نسبت به گوشت میوه باشد. مانند هر محصول دیگری، شستن هلو قبل از خوردن آن یک روش خوب است.

هلو پس از چیدن به رسیدن خود ادامه می دهد. هلوهای سفت زمانی که در دمای اتاق نگهداری می شوند ممکن است طی یک تا سه روز رسیده شوند. آنها می توانند تا یک هفته در یخچال باقی بمانند.

به گزارش سیناپرس، اگر هلو کمی پس از چیدن و قبل از رسیدن منجمد شود، ارزش غذایی خود را حفظ می کند. نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در مجله علوم غذا و کشاورزی منتشر شد، نشان داد که هلوهای کنسرو شده به اندازه هلوی تازه سالم هستند. اما مطمئن شوید که آنها در آب خود میوه بسته بندی شده اند و نه در شربت با شکر اضافی.

مترجم: رضوان خندان
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا