هنگام کار، دوچرخه بزنید

محققان آمریکایی در مطالعه ای جدید، راه حلی ساده برای افزایش فعالیت فیزیکی در بین کارمندان کشف کرده اند. آن ها براین باورند که با نصب کردن دستگاهی دوچرخه مانند زیر میزهای کارمندان می توان این مشکلات را برطرف نمود.

مطالعه اخیر که نتایجش در مجله American Journal of Preventive Medicine به چاپ رسیده است، نشان می دهد کارمندانی که از این دستگاه استفاده کرده اند، از سلامت بیشتری برخوردار هستند.

مطالعات گذشته حاکی از آن است که رفتار پشت میز نشینی می تواند خطر بسیاری از مشکلات سلامتی شامل چاقی، دیابت، بیماری های قلبی –  عروقی و سرطان را افزایش دهد. همچنین، مطالعاتی نشان می داد که این رفتار می تواند موجب مشکلات عصبی و افزایش نگرانی شود.

محققان پیشنهاد می کنند بزرگسالان حداقل 2.5 در هفته به ورزش بپردازند اما آمارها نشان می دهد کمتر از نیمی از مردم به این اندازه ورزش می کنند. افرادی که ورزش می کنند، عمر طولانی تری دارند و کمتر در معرض بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سکته، افسردگی، دیابت نوع 2 و سرطان هستند.

مطالعه اخیر نشان می دهد، استفاده از این دستگاه دوچرخه مانند برای پا زدن هنگام کار، می تواند موجب لاغری، تمرکز بالاتر و کاهش روزهای بیماری شود. این مطالعه که به مدت 16 هفته انجام شده است، نشان داد که اگر کارمندان در طول روز 50 دقیقه با این دوچرخه پا بزنند، می توان تغییرات قابل ملاحظه ای در سلامت شان ایجاد کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا