تغییر سیاست صادراتی روسیه به سمت آسیا و خاور میانه

به گزارش سیناپرس، وزارت صنعت و تجارت روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد کشورهای خاورمیانه، آسیا، آمریکای جنوبی و مرکزی می توانند به بازارهای صادراتی امیدوارکننده برای محصولات بخش تجاری روسیه تبدیل شوند. در این میان محصولات مبتنی بر صنایع چوبی دارای اهمیت خاصی هستند.
وی در این رابطه تاکید کرد: ما معتقدیم کشورهای خاورمیانه، آسیا و کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی می توانند به بازارهای امیدوار کننده ای برای فروش محصولات داخلی تبدیل شوند. شرکت های روسی حتی قبل از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا با بسیاری از این کشورها همکاری می کردند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که شرکت های روسی به طور فعال در حال پیکربندی مجدد جریان های لجستیکی واردات و صادرات خود هستند. با توجه به شرایط پیش آمده سیاسی و لزوم تغییر سیاست در برنامه های اقتصادی روسیه، این کشور باید فرصت ها و بازارهای جدیدی شناسایی کرده و به نوبه خود، وزارتخانه های مرتبط همراه با مأموریت های تجاری در این زمینه کمک کنند.

به گزارش سیناپرس، این موضع گیری در شرایطی اعلام می شود که پس از تحریم های گسترده آمریکا علیه روسیه، اتحادیه اروپا بسته پنجم تحریم ها علیه روسیه را در اوایل آوریل تصویب کرد که شامل ممنوعیت واردات الوار و محصولات چوبی روسیه می شود. این محدودیت ها از هفته آینده و دهم ژوئیه اجرایی خواهند شد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا