ارکیده های منقرض شده دوباره ظاهر شدند

به گزارش سیناپرس، سرویس مطبوعاتی آکادمی علوم روسیه به نقل از یک کارشناس موسسه منابع طبیعی گفت: طی این مطالعه گسترده، ما تنوع زیستی بی مهرگان و مهره داران زمینی وپستانداران کوچکی را  از جمله گونه های بومی و عمدتاً جوندگان موش مانند و انواع حشرات ، مطالعه کرده ایم.
طی این پروژه  مشاهدات بصری مختلفی توسط محققان انجام شده و نمونه هایی از خاک برای مطالعات آزمایشگاهی گرفته شد. یوری باژنوف بوم شناسی و متخصص گونه های سردسیری در این رابطه اعلام کرد: به موازات مطالعات گسترده روی گونه های جانوری این منطقه، ما سه گونه ارکیده را پیدا کرده‌ایم که در کتاب داده‌های قرمز منطقه ترانس بایکال و در کتاب قرمز گونه های در حال انقراض روسیه قرار دارند.

گفتنی است مطالعات قبلی تنوع زیستی در نزدیکی این گیاه در زمستان انجام شده بود و دانشمندان با مشاهده آثاری بر روی برف، فعالیت ‌های گونه های مختلف جانوری همچون جوندگان، خرگوش‌ها و شکارچیان را ارزیابی کردند.

آنها همچنین طی این مطالعات هشت گونه از پستانداران را در این منطقه شناسایی کردند که شامل آهو سیبری، گرگ، روباه، کلمبین، سمور، ارمینه، خرگوش سفید، سنجاب و دو گونه از پرندگان شکار چی یعنی باقرقره سنگی و باقرقره می شدند. در همان زمان، دانشمندان تعداد زیادی آهو را مشاهده کردند.

دور جدید این مطالعات در ماه جولای و همزمان با افزایش گرمای هوا انجام خواهد شد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، کارشناسان موسسه بیوفیزیک شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه، در نزدیکی کارخانه بیسترینسکی به مطالعه خواهند پرداخت.به گزارش سیناپرس، طی این پژوهش، آب زیست شناسان اکوسیستم های آب، پویایی فصلی در گیاهان آبی، جلبک ها، بی مهرگان و ماهی های تجاری را بررسی خواهند کرد.

در خاتمه گفتنی است، کشف این سه گونه گیاه وحشی که تصور می شد منقرض شده باشند خبری بسیار خوب برای گیاه شناسان محسوب شده و آکادمی علوم روسیه اعلام کرد هدف از انجام این ماموریت پژوهشی، ارزیابی تنوع زیستی در مناطق عملیاتی مد نظر است. 

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا