همکاری مبهم روسیه و آمریکا در پروژه فضایی استارلاینر

به گزارش سیناپرس، سرویس مطبوعاتی آژانس فضایی دولتی روسیه اعلام کرد: تاکنون هیچ یک از ماموریت های استار لاینر که به عنوان بخشی از آزمایشات پروازی آن انجام شده است، بدون مشکلی نبوده و همکاری روسیه و آمریکا در این پروژه هنوز قطعی نیست و در هاله ای از ابهام قرار دارد.
به گفته مقامات آژانس فضایی روسیه، بحث درباره پروازهای مداری فضانوردان روسی با فضاپیمای استارلاینر ساخت ایالات متحده تحت برنامه پرواز متقابل، زود است.
در این بیانیه به صراحت عنوان شده است: تاکنون، حتی یک ماموریت استارلاینر که به عنوان بخشی از آزمایشات پروازی آن انجام شده، بدون مشکل پیش نرفته است. به همین دلیل است که صحبت در مورد احتمال پرواز فضانوردان روسی با آن خیلی زود است.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، در دهم ژوئن فرمانی را امضا کرد که به روسکوسموس اجازه داد تا با ناسا درباره پروازهای آینده و تعویض صندلی به ایستگاه فضایی بین المللی مذاکره کند و فرصتی را برای فضانوردان روسی فراهم کند تا با فضاپیمای آمریکایی پرواز کنند. بر این اساس همچنین این امکان برای فضانوردان آمریکایی نیز در نظر گرفته شده است تا با فضاپیماها روسی به ماموریت اعزام شوند.

به گزارش سیناپرس، اولین پرواز یک فضانورد روسی بر روی یک فضاپیمای آمریکایی، به نام Crew Dragon، ممکن است در تاریخ یکم سپتامبر انجام شود. آنا کیکینا، فضانورد زن آژانس فضایی روسیه در حال گذراندن دوره آموزشی در ایالات متحده برای انجام چنین پروازی است. البته شرایط سیاسی دو کشور همچنان بر فعالیت های سیاسی آن ها سایه انداخته  و تصمیم نهایی در مورد پرواز خدمه دراگون در هفته های آینده اخذ خواهد شد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا