اثرگذاری دستاوردهای دانش‌بنیان در اقتصاد باید به بالای۱۰درصد برسد

جعفر قیصری در چهاردهمین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یک مجموعه‌ای از فناوران و شرکت‌های دانش بنیان و افرادی است که با عشق و علاقه در آن کار می‌کنند اما طبق ارزیابی به‌عمل‌آمده تاثیرگذاری این دستاوردهای بیست‌ ساله، در اقتصاد یک درصد در کل کشور و ۲.۵ درصد در کل استان است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: باید آن استراتژی را دنبال کرد که اندازه تاثیرگذاری این دستاوردها در اقتصاد بیشتر شود و به هدف‌گذاری بالای ۱۰ درصد برسیم.

وی لازمه این امر را ارتباط با صنایع بزرگ و فعالیت‌های‌ اثرگذار بزرگ عنوان کرد و گفت: باید جنبه‌های نو را در عرصه فناوری وارد و در پذیرش‌ها تنوع دادن را دنبال کنیم.

قیصری خاطر نشان کرد: در سال جاری علاوه بر پارک‌های تخصصی موجود در شهرک، درصدد هستیم که در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی و صنایع خلاق هم پارک تخصصی تشکیل دهیم و مشتاق همکاری با شورای شهر، دانشگاه‌ها و سایر نهادها هستیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: این شهرک فقط یک مجموعه از شرکت‌ها در شمال اصفهان نیست بلکه نهادی است که اکوسیستم فناوری و نوآوری را پیش خواهد برد و با سایر بازیگران این اکوسیستم نیز همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این مسیر با شتاب دهنده‌های بخش خصوصی نیز تمایل همکاری داریم، گفت: از دیگر برنامه‌های آتی این است که با اتکا به توان خصوصی مسائل را جلو ببریم.

قیصری خاطر نشان کرد: اگر مجموعه فضای کسب و کار پیشرفت کند شهرک هم می‌تواند به عنوان یکی از بازیگران آن رشد کند و تاثیر حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان در قدم اول در استان و سپس در بُعد ملی مشاهده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا