بررسی بیماری اندومتریوز در برنامه تلویزیونی پایان ناباروری

 در برنامه تلویزیونی "پایان ناباروری" که با هدف اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی زوجین در خصوص روش‌ها و فناوری‌های درمان ناباروری تهیه شده است، تلاش شده است تا علاوه بر پرداختن به مسائل پزشکی، به نگرش جامعه به معضل ناباروری و رگه‌های اجتماعی این موضوع پرداخته شود. این برنامه تلویزیونی روزهای شنبه از ساعت 19 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود.

در قسمت دیگری از این برنامه تلویزیونی، امروز (شنبه 11 تیرماه) موضوع "اندومتریوز" با حضور متخصصان مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اندومتریوز یک بیماری مزمن، پیچیده، چند وجهی، آزاردهنده و فرسایشی در سلامت بانوان تلقی می‌شود. این بیماری در ابتدا مانند سایر عفونت‌ها یا التهاب‌های لگنی بیماری خاموش است، اما در مراحل پیشرفته همراه با علایم و عوارضی است که تمام خانواده متوجه آن می‌شوند.

کلینیک اندومتریوز مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا (پژوهشگاه ابن‌سینا جهاد دانشگاهی) در سال ۱۳۹۱ به‌عنوان نخستین کلینیک فوق‌تخصصی آندومتریوز در کشور مطابق با استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی شد. تشخیص و درمان در این کلینیک به صورت گروهی و با همکاری متخصصین زنان که فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و آندومتریوز هستند و همچنین، جراحان اورولوژی، کلیه و جراحان داخلی و کولورکتال انجام می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا