خودخواهی بشر اصلی ترین عامل نابودی زمین است

به گزارش سیناپرس، بسیاری از فعالان محیط زیست به این موضوع اشاره می کنند که فعالیت های انسانی اصلی ترین دلیل نابودی کره زمین محصوب می شود و تنها کلید نجات از این شرایط، تغییر در روند فعلی است. اکنون بشر در یک دو راهی جدی قرار گرفته و باید با خودمان صادقانه بیاندیشیم که آیا انسان عامل نابودی زمین می شود یا می توانیم یاد بگیریم که نوع دوست تر باشیم و با هم به نفع نسل های آینده کار کنیم؟

درست است که ما گرایش‌های خودخواهانه داشته و انگیزه زیادی برای جستجوی لذت شخصی و محافظت و حمایت از خود و خانواده و اطرافیانمان داریم. از سوی دیگر انسان برای همکاری تکامل یافته‌ و بسیاری از مردم غرایزی قوی برای نوع‌ دوستی دارند.

بخشی از چالش برای فعالان محیط زیست، مقیاس و دور بودن بسیاری از مردم از درک واقعیت بحران آب و هوا است. این موضوع بدان معنا نیست که ما آنقدر خودخواه نیستیم که بتوانیم سیاره زمین را نجات دهیم، بلکه ساختار روانی ما به این معنی است که همدلی با نیازهای هزاران نفر از مردم را دشوارتر از گذشن از خواسته های خود می‌ دانیم. ما همچنین تمایل زیادی داریم که نگرانی‌ های فوری را به جای مشکلاتی که نمی‌توانیم در آینده ببینیم، اولویت بندی کنیم.

به گزارش سیناپرس، خبر خوب این است که آگاهی بیشتر از روانشناسی ما راه‌های زیادی را برای تشویق مردم به اقدامات جمعی برای کمک به مقابله با تغییرات آب و هوایی ارائه می ‌دهد. به عنوان مثال، ما تحت تأثیر رفتار دیگران و آنچه به نظر می رسد عادی است، واکنش نشان می دهیم.

با انتشار این خبر که افراد بیشتری در حال بازیافت زباله ها یا اجتناب از استفاده از خودروهای بنزینی هستند، این امر دیگران را تشویق به انجام همین کار می کند.
به همین ترتیب، تشخیص سوگیری ما برای نگرانی‌های محلی و فوری نشان می‌دهد که کمپین ‌ها در صورتی مؤثرتر خواهند بود که فوریت بحران آب ‌وهوایی، از جمله اثرات نامطلوب قریب‌الوقوع آن بر دوستان و خانواده ما را بیان کنند.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است، کریستین ژارت فعال محیط زیست معتقد است که در حال حاضر خودخواهی انسان ها در کنار عدم آگاهی و اطلاعات آن ها نسبت به محیط زیست و نداشتن درک دقیقی از تاثیرات این تغییرات آب و هوایی بر زندگی خود و خانوداه شان، اصلی ترین دلیل نابودی کره زمین محسوب می شود.

مترجم: حمید تعالی