گیاهان و سبزیجات پرورش داده شده در فضا مناسب مصرف هستند

به گزارش ایرنا از دویچه وله، تاکنون فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی باید هر آنچه را که در فضا پرورش می دادند، برای بررسی به زمین می فرستادند تا مشخص شود آیا گیاه پرورش داده شده قابل خوردن است یا خیر. 
اینک سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا (ناسا) رسما اعلام کرده است که بررسی ها نشان می دهند گیاه ها و سبزی های پرورش داده شده در فضا مناسب مصرف هستند. به این ترتیب به زودی فضانوردان می توانند از گوجه فرنگی، کدوی سبز یا بلوبری تر و تازه در دوران اقامتشان در ایستگاه فضایی بین المللی برای تهیه غذا یا دسر استفاده کنند.
حال به نظر می رسد فضانوردانی هم که برای مدتی طولانی از لذات خوردنی زمینی به دور هستند، یک گام موفق دیگر برای تبدیل فضا به خانه دومشان نزدیک تر شده اند.
ری ویلر یکی از دانشمندان ناسا، تأکید می کند مصرف سبزیجات تازه تأثیر قابل توجهی روی خلق و خوی فضانوردان دارد و از آنها در برابر اشعه های منتشره در فضا محافظت می کند.
ناسا پرورش گیاهان خوراکی در فضا را افزون بر اهمیت آن در تغذیه فضانوردان، گامی دیگر در راستای مأموریت سکونت انسان در مریخ می داند.بدین ترتیب سفینه های فضایی می توانند در آینده بخشی از کاشت و پرورش سبزیجات را خود بر عهده بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا