قرنطینه یکساله فضاپیمای سیریوس برای سفر طولانی مدت فضایی

به گزارش سیناپرس، اولگ اورلوف، یکی از اعضای آکادمی علوم روسیه و مدیر موسسه مشکلات زیست پزشکی این مجموعه، اعلام کرد که این آزمایش قرنطینه یک ساله بخشی از پروژه SIRIUS است.

این آزمایش در سال آینده آغاز خواهد شد. در حال حاضر گفتگوها با شریک اصلی ما یعنی برنامه تحقیقات انسانی ناسا در مورد طیف گسترده ای از مسائل مرتبط در حال انجام است. 
به گفته اورلوف، خدمه این پروژه آزمایشی، فضانوردان بین المللی خواهند بود و شامل زنان و مردان فضانورد می شوند. با این حال، به گفته این مقام فضایی روسیه، هنوز زود است که درباره جزئیات این طرح صحبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید نتایج آزمایش پایانی SIRIUS-21 دریافت شود و پس از آن به طور کلی وظایف مرحله بعدی این پروژه مشخص می شود.

به گزارش سیناپرس،برنامه ریزی های انجام شده به گونه ای است که این آزمایش یک ساله شامل همکاران ما از ایالات متحده، اروپا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی باشد. این پروژه برای همه آژانس های فضایی و سازمان های صنعت فضایی و برای تحقیقات، آموزشی و تجاری باز است. سازمان هایی که علاقه مند به مشارکت هستند می توانند تمایل و درخواست خود را ارائه دهند.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است آزمایش ۲۴۰ روزه قرنطینه SIRIUS-21 شبیه ‌سازی پرواز سرنشین دار به ماهواره طبیعی زمین به زودی در مسکو به پایان می ‌رسد. این آزمایش در محوطه موسسه مشکلات زیست پزشکی در آکادمی علوم روسیه در ۴ نوامبر سال ۲۰۲۱ آغاز شد.

خدمه این فضاپیما متشکل از سه فضانورد روس، دو تبعه آمریکا و یک نماینده امارات بودند. با این حال، در میانه این طرح، اکاترینا کاریاکینا از روسیه به دلیل آسیب دیدگی بازو مجبور به انصراف از آزمایش شد.

پروژه بین المللی SIRIUS  یا همان Scientific International Research In Unique Terrestrial Station  مجموعه ای از آزمایش های قرنطینه و ایزوله کردن مشترک است که توسط موسسه مشکلات زیست پزشکی روسیه و برنامه تحقیقات انسانی ناسا با مشارکت آژانس های فضایی روسیه، آلمان و کانادا، ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا و سایر کشورها و زیر نظر متخصصان روسیه انجام می گیرد.
به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است اولین آزمایش در نوامبر ۲۰۱۷ انجام شد، زمانی که خدمه ۱۷ روز را در انزوا گذراندند. آزمایش های جداسازی انجام شده در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ چهار ماه به طول انجامید. سه سال آزمایش جداسازی و قرنطینه نیز برای قبل از سال ۲۰۲۸ برنامه ریزی شده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا