حمایت از دانش بنیان‌ ها در راستای احیای چاه‌های کم بازده نفتی

 سیاوش ملکی فر امروز در نشست تأمین مالی طرح احیای چاه‌های کم بازده و غیر فعال شرکت ملی نفت توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰ نوع خدمت را در ۴ دسته از خدمات از جمله تسهیلات، ضمانتنامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی به شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ ها ارائه می‌کند.

وی افزود: پیش از این بانک‌ها دیدگاه مثبتی نسبت به شرکت‌های دانش بنیان نداشتند اما اکنون از نظر بانک‌ها این شرکت‌ها بهترین مشتریان هستند و به آنها به راحتی ضمانت نامه ارائه می‌کنند.

ملکی فر در خصوص سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی محقق شده است در حالی که باید این سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنر یک نهاد سرمایه گذاری جذب بخش خصوصی است گفت: در حال حاضر بیش از دو، سه برابر صندوق نوآوری و شکوفایی بخش خصوصی روی شرکت‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کرده و این جذب سرمایه گذاران توسط صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است.

ملکی فر با بیان اینکه در حال حاضر ۷ هزار شرکت دانش بنیان در کشور مشغول ارائه خدمات و تولید محصولات هستند، گفت: بر اساس آخرین آمار حجم فروش این شرکت‌ها ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار میلیارد است اما مجلس شورای اسلامی این میزان فروش را ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.

به گفته وی اخیراً طرح جهش تولید دانش بنیان به تصویب رسیده که بر اساس این قانون قرار است منابع مالی جدیدی به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور تزریق شود.

ملکی فر با تاکید بر اینکه ما در این نشست درصدد هستیم چاه‌های کم بازده و غیرفعال شرکت ملی نفت توسط شرکت‌های دانش بنیان احیا شود که وظیفه تأمین مالی و به هم رسانی در این زمینه به عهده صندوق نوآوری و شکوفایی است، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در تأمین منابع مورد نیاز طرح‌های احیای چاه‌های کم بازده و غیرفعال شرکت نفت مشارکت می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا