گزارش فضانوردان چینی در بازگشت از ماموریت ایستگاه مداری

به گزارش سیناپرس، سه فضانورد تاریخ ساز چینی که پس از انجام ماموریت در ایستگاه مداری این کشور به زمین بازگشته بودند، روز گذشته ضمن اعلام گزارش سفر خود با خبرنگاران دیدار کردند. طی این کنفرانس مطبوعاتی که در پکن برگزار شد، جینگ هایپنگ، رئیس گروه فضانوردان، برنامه های بازیابی و پیگیری خدمه Shenzhou-13 را تشریح کرد.

به گفته جینگ، فضانوردان مراحل قرنطینه و بهبودی را به پایان رسانده و در حال حاضر شرایط جسمی و روحی خوبی دارند و نتایج معاینات پزشکی آن ها نیز طبیعی است. بر اساس گزارش تیم پزشکی، آن ها اساساً عملکرد های قلبی خود را بازسازی کرده اند و قدرت عضلانی، استقامت و تراکم استخوان آنها به خوبی بازیابی شده است. این سه فضانورد پس از تکمیل ارزیابی سلامتی، تمرینات منظم خود را از سر خواهند گرفت.

گفتنی است سفینه فضایی Shenzhou-13 که در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۱ به فضا پرتاب شده بود، ژای ژیانگ، وانگ یاپینگ و یه گوانگفو را به ماژول هسته ایستگاه فضایی چین یعنی Tianhe فرستاد، محلی که آنها به مدت شش ماه در آنجا زندگی کردند و رکورد جدیدی را برای ماندن فضانوردان چینی در فضا ثبت کردند. این سه فضانورد در ۱۶ آوریل ۲۰۲۲ به سلامت به زمین بازگشتند.

آنها طی این ماموریت طولانی مدت، مجموعه ای از آزمایش های علمی نوآورانه و پیشگامانه و کاربردهای فضایی را به پایان رسانده اند که بسیار مهم بوده و نقش پر رنگی در ماموریت های آتی ایفا می کند.

گفتنی است، ژای ژیگانگ اولین فضانورد چینی است که پیاده روی فضایی انجام داده است و بیش از هر فضانورد چینی دیگری فعالیت های خارج از ایستگاه انجام داده است. وی در این رابطه گفت: همه ما فضانوردان، وضعیت احساس خوب را چه در هنگام حضور در فضا و چه در حین آموزش و اجرای  تلاش‌ های فضایی سرنشین ‌دار کشور تجربه کردیم.

وانگ یاپینگ اولین زن فضانورد چینی است که یک راهپیمایی فضایی نقلیه انجام داده و اولین معلم فضایی این کشور است که اطلاعاتی در مورد موضوعات مرتبط با فضا به جوانان منتقل می کند. او انتظار دارد جوانان در ساخت ایستگاه فضایی چین مشارکت کنند.

ماموریت Shenzhou-13 اولین ماموریت فضایی Ye Guangfu است. او گفت که ایستگاه فضایی چین از فضانوردان خارجی استقبال می کند.
این سه فضانورد در خاتمه جلسه روز گذشته گفتند که همواره آماده بازگشت دوباره به فضا هستند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا