اثر تازه دکتر منصوری در حوزه سیاستگذاری علم منتشر شد

 دکتر رضا منصوری، استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در پیشگفتار ویراست اول کتاب می‌گوید: « از نوشتن پیشگفتار برای ویراست اول کتاب «معماری علم»، چهار سال می‌گذرد و اکنون ویراست دوم آن با تغییرات کلی در وبگاه قرار داده شده است. در چهار سال پس از انتشار ویراست اول معماری علم، ساختار بیمار علم در ایران گرفتار مدیرانی کژاندیش شد و شاید همین پدیده مفهوم سندرم دوره نقل را که در ویراست دوم معماری علم آوردم در من بیدار کرد.

برخی از این کژاندیشی‌ها را می‌توانید به گونه‌ای مصداقی در لابه‌لای نوشته‌های این کتاب دریابید. نمی‌توانم تصور کنم کتاب معماری علم من مفهوم شود، مگر آن‌که مصداق‌های نوشته در کتاب حاضر به جان دیده شده باشد یا دست کم به جد مطالعه شده باشد. به علاوه، کتاب چهار سال در وزارت عتف کمک فراوانی است به درک گول بودن نظام اداری ما و درک پیشنهادهایی که در معماری علم داده‌ام.

نوشته‌های این کتاب در زمان‌های مختلف و با انگیزه‌های گوناگون نوشته شده و همیشه به یک موضوع روز توجه داشته است.»به گزارش ایسنا،این کتاب مانند کتاب «معماری علم در ایران» و «چهار سال در وزارت عتف» به صورت رایگان در وبگاه شخصی دکتر منصوری و نیز وبگاه ماهنامه نجوم قرار گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا