مخالفت ترکیه با تحریم های یکجانبه علیه ایران

به گزارش سیناپرس، ترکیه در یک موضع گیری رسمی از تحریم های ایران انتقاد کرد. وزیر امورخارجه این کشور در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در آنکارا پایتخت ترکیه، اعلام کرد: ما همیشه مخالف تحریم‌ های یکجانبه علیه ایران بوده ‌ایم و آن را درست نمی‌ دانیم.

امیدواریم همه طرف‌ ها اقدامات لازم را برای عملی کردن مجدد توافق هسته ‌ای انجام دهند. این موضوع کمک زیادی به منطقه خواهد کرد. 

چاووش اوغلو همچنین قول داد که با ایران علیه گروه های تروریستی همکاری بیشتری داشته باشد. وی در این رابطه گفت: همکاری ما در مبارزه با تروریسم مهم است. ما باید به همکاری در این زمینه ادامه دهیم زیرا تروریسم دشمن مشترک همه ما است.
وزیر امور خارجه ایران نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که تهران خواهان تقویت روابط با ترکیه به ویژه در زمینه های امنیتی، نظامی و اقتصادی است.

به گزارش سیناپرس، امیرعبداللهیان افزود: ما خواستار روابط قوی تر با همسایگان در چارچوب روابط حسنه هستیم و این مهمترین محور دولت جدید ما است. وی همچنین با بیان اینکه نگرانی های امنیتی ترکیه در سوریه باید فورا و به طور دائم حل شود، افزود: ما می دانیم که ممکن است عملیات ویژه ای لازم باشد.

این دیدار مهم چهار روز پس از آن انجام شد که یایر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در آنکارا با همتای خود گفتگو کرده و از ترکیه برای همکاری امنیتی تشکر کرد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا