موفقیت پژوهشگر پژوهشگاه رویان در کسب جایزه بین‌المللی کرایوبیولوژی

جایزه بین‌المللی پژوهشگر جوان با عنوان  Dayong Gao Young Investigator Award به صورت سالانه توسط انجمن جهانی کرایوبیولوژی به پژوهشگران زیر ۴۵ سال فعال در حوزه زیست انجماد و یا کرایوبیولوژی تعلق می‌گیرد که در کشور خودشان در توسعه این علم مؤثر هستند.

جایزه بین‌المللی انجمن کرایوبیولوژی سال ۲۰۱۹ میلادی بنیان نهاده شد و در نخستین دوره، این جایزه به پژوهشگری از کشور برزیل، در سال ۲۰۲۰ به پژوهشگری از پاکستان و در سال ۲۰۲۱ میلادی به یک پرتغالی اعطا شد.

در چهارمین دوره اعطای این جایزه (Dayong Gao Young Investigator Award) که ژوئیه ۲۰۲۲ در پایتخت کشور ایرلند جنوبی برگزار خواهد شد، دکتر روح الله فتحی،‌ عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی به عنوان پژوهشگر برتر مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

دکتر روح الله فتحی، دانشیار گروه جنین‌شناسی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، در دو حوزه انجماد تخمک و مهندسی بافت تخمدان فعالیت می‌کند. وی در خصوص دریافت این جایزه گفت: از اینکه امسال این جایزه بار دیگر به جهان اسلام و منطقه خاورمیانه اختصاص یافته است بسیار خوشحال هستم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، کرایوبیولوژی، علم چگونگی نگهداری مواد زیستی و سلول‌های زنده در درجه حرارت پایین است. حفظ طولانی مدت سلول‌های بنیادی، سلول‌های جنسی (اسپرم و تخمک)، جنین چند سلولی و یا بافتهای تخمدان و بیضه از جمله موارد استفاده این علم در درمان ناباروری محسوب می‌شود. بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف نیز یکی دیگر از مصادیق استفاده از درجه حرارت پایین در نگهداری طولانی مدت این سلولهای بسیار با ارزش است.

پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی هم اکنون از آخرین روش‌های انجمادی در ذخیره‌سازی نمونه‌های زیستی بهره می‌برد و بسیاری از این روش‌ها را خود در محیط آزمایشگاه ایجاد کرده و یا توسعه داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا