همایش بزرگداشت روز جهانی صلح در تهران برگزار می‌شود

 انجمن ایرانی روابط بین‌الملل با همکاری و مشارکت دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران، دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، کمیسیون ملی یونسکو و سایر نهادها و سازمان‌های همکار و همراه اقدام به برگزاری مراسمی به مناسبت سالروز جهانی صلح می‌کند.

این مراسم که همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متحد می‌باشد، در دو بخش علمی و فرهنگی برگزار خواهد شد. جریان‌های افراطی، تحولات ژئوپلیتیکی و امنیت منطقه خاورمیانه محورهای پیشنهادی این همایش است.

تبارشناسی و جریان شناسی گروه‌های افراطی در منطقه، افراط گرایی، ‌ریشه‌ها و بنیان‌های نظری با نگاهی به آینده، تحلیل درونی و بیرونی عوامل گسترش جریان‌های افراطی در منطقه، گروه‌های افراطی و ثبات و بی‌ثباتی در جهان و منطقه، رویکرد قدرت‌های بزرگ به جریان‌های افراطی و تأثیر آن بر منطقه، قدرت‌های منطقه‌ای و سیاست برخورد با جریان‌های افراطی در منطقه، افراط گرایی و پیامدهای ژئوپلیتیکی آن در منطقه، افراط گرایی در منطقه و تغییر معادلات اقتصادی منطقه، رویکرد جریان‌های اسلامگرا به افراط گرایی در منطقه، جریان‌های افراطی و تأثیر و تأثرات فرهنگی در منطقه، جریان‌های افراطی و فضای مجازی، جریان‌های افراطی و رویکرد رسانه‌ها، جریان‌های افراطی منطقه و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین افراط گرایی و راهبردهای مقابله و برون رفت از بحران موضوعات مرتبط با فراخوان علمی و فرهنگی این همایش است.

اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ صلح خدماتی داشته و ایده یا اقدام خاصی را در این خصوص صورت داده و منشأ اثر بوده‌اند می‌توانند خلاصه گزارش ایده و اقدامات خود را با ذکر جزئیات ابعاد، اهمیت و دامنه تأثیر ایده و اقدام خود به همراه مستندات مربوطه به دبیرخانه انجمن ایرانی روابط بین‌الملل ارسال کنند. پس از بررسی و ارزیابی مجموعه گزارش‌های رسیده، به بهترین ایده‌ها و اقدامات که واجد ارزش نفوذ و تأثیرگذاری در جامعه و موثر در تقویت و توسعه فرهنگ صلح بوده باشد، جوایز تعلق گرفته و به برگزیدگان از بین ایده‌ها و اقدام‌های شاخص، تندیس صلح اهدا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار دو فراخوان ۱۰ شهریورماه اعلام شده و متقاضیان می‌توانند مطالب خود را به پست الکترونیک دبیرخانه این همایش به نشانیی peaceday.۲۰۱۵.iisa@gmail.com ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا